DSpace@İnönü

Pakistan medreselerine model olarak imam-hatip okulları: Karşılaştırmalı bir değerlendirme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aşlamacı, İbrahim
dc.date.accessioned 2019-05-10T06:25:30Z
dc.date.available 2019-05-10T06:25:30Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Aşlamacı, İ. (2014). Pakistan medreselerine model olarak imam-hatip okulları: Karşılaştırmalı bir değerlendirme. Cilt:5 Sayı:2 , 175-200 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/ifd/issue/40175/533198
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10560
dc.description.abstract Bu makalede Türkiye’nin İmam Hatip okullarının Pakistan medrese eğitim sistemiyle karşılaştırılıp, bu ülkede uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada görüşme, katılımlı gözlem ve doküman analizi yoluyla yapılan nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Aynı zamanda araştırma konusu gereği bir karşılaştırmalı eğitim çalışmasıdır. İmam Hatip modeli İslam eğitim geleneğinin Selçuklu-Osmanlı-Türkiye çizgisinde geldiği noktayı temsil etmektedir. Bu modelin zihni temellerini “gelenek” ile “modern” referanslar arasında bir uyum bulma çabası oluşturmaktadır. Bu okullar sahip olduğu özellikler sayesinde özellikle 11 Eylül sonrasında başta Pakistan olmak üzere pek çok Müslüman ülkeye model olarak gösterilmektedir. 11 Eylül terör saldırılarından sonra küresel güvenliğin ve istikrarın önemli bir konusu haline gelen ve şiddet söylemli iddialara maruz kalan Pakistan medreseleri Hint altkıtası İslam eğitim geleneğinin bir parçasıdır. Bu kurumlar devletin herhangi bir etkisinden bağımsız olarak ülkedeki çeşitli İslami gruplar tarafından açılan ve yürütülen genel eğitim sisteminin yanında paralel bir eğitim sistemidir. Her iki ülkeye ait temel farklılıklarla birlikte bu kurumların İmam Hatip okullarıyla aralarında yönetimsel ve eğitim sürecine ilişkin pek çok konuda farklılıklar vardır. Bu nedenle İmam Hatip modelinin bütün özelliklerinin bir blok olarak alınıp Pakistan’a taşınması uygulanabilir gözükmemektedir. Bunun yerine öncelikle müfredat, eğitim anlayışı, yaklaşımı, materyali, yöntem ve teknikleri gibi konularda tecrübe aktarımı daha yararlı olacaktır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İmam-Hatip Okulları tr_TR
dc.subject Pakistan Medreseleri tr_TR
dc.subject Medrese Reformu tr_TR
dc.subject Karşılaştırmalı Eğitim tr_TR
dc.title Pakistan medreselerine model olarak imam-hatip okulları: Karşılaştırmalı bir değerlendirme tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 175 tr_TR
dc.identifier.endpage 200 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster