DSpace@İnönü

Başlık için (2016) listeleme

Başlık için (2016) listeleme

Sırala: Sıra: Sonuçlar:

  • Yıldırım, Selahattin (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    Hadislerin içerdiği hükümleri ortaya çıkarmak, ifâde ettiği mânâyı doğru anlamak en az onların tespiti kadar önemlidir. Bu nedenle hadis şârihleri hadisleri doğru anlamak ve yorumlamak için uğraş vermişler ve bunu sağlamak ...
  • Uçar, Recep; Polat, Hüseyin; Altun, Veysel Karani (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    Bu çalışmada İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin Arapça dersine karşı tutumları incelenmiştir. Bu araştırmanın örneklemini, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Malatya İli Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde yer alan İmam ...
  • Özdemir, Recep (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    İcap ve kabulden sonra akitlerin kesin şekilde teşekkül ettiği, İslâm hukukunda genel olarak kabul edilen bir husustur. Bir akitte ikrah durumu hariç rızanın varlığı icap ve kabul vasıtasıyla bilinir. Bununla birlikte bazı ...
  • Çolak, Abdullah (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    İnsanoğlunun içinde doğup büyüdüğü ve hayata katıldığı en küçük sosyal kurum ailedir. Aile kurumunun sağlam temeller üzerine inşa edilip sürdürülmesinde dini, ahlaki ve hukuki ilkeler hep birlikte devrede olması gerekir. ...
  • Sayğın, Sümeyye (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    İslâm'ın erken dönemlerinden itibaren, Kur'ân-ı Kerim'i ilgilendiren tüm konularda olduğu gibi, Kur'ân kıssalarına dair çalışmalar da başlamış ve tarih boyunca da devam etmiştir. Çağımızda toplum ve toplum eğitimini ...
  • Batar, Yusuf (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    Bu çalışmada, Kur’an kıssalarının eğitsel özellikleri tahlil edilmektedir. Kıssalar içerik ve üslup açısından eğitsel amaçları gerçekleştirmeye yardımcı olacak birçok özelliğe sahiptirler. Çok farklı rollerde olumlu ve ...
  • Bilgin, Abdulcelil (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    Meallerde karşılaşılan hataların nedenlerinden biri, Türkçeye ait kuralların ihlal edilmesidir. Özne, Türkçe cümle kurgusunun en önemli ögelerinden biri olarak kabul edilir. Bu makalede, Kur’an meallerinde bulunduğu düşünülen ...
  • Sayın, Gülşen (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    Prof. Dr. Mustafa Gündüz’ün kaleminden çıkan Maâriften Eğitime başlıklı kitap, Tanzimat’tan Cumhuriyet’e kadar eğitim alanındaki değişim ve dönüşümleri çok yönlü bir şekilde, eğitim alanında çalışan araştırmacılara ...
  • Demir, Serkan (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    Hadislerin söylendiği ya da yapıldığı ortam hakkındaki bilgileri tesbit etmeyi amaçlayan esbâbü vürûdi’l-hadîsin, hadis ilimleri arasında müstakil bir başlık olarak incelenmesi geç bir döneme tekabül etmektedir. Bu durumun ...
  • Ateş, Abdurrahman (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    Bu makalede ölülerin nasıl diriltildiğinin işareti olarak sunulan kuşların söz konusu edildiği Bakara sûresinin 260. âyetini inceledik ve uygulamanın ne olduğunu tartıştık. Hz. İbrâhîm’e kuşların kesilmesi ve ...
  • Ürkmez, Ahmet (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    Hadis/Sünnet karşıtlığı, önceki yüzyıllarda olduğu gibi günümüzde de güncelliğini koruyan bir itikâdî ve amelî problemdir. Problemin teorik temelleri incelendiğinde, Hadis alanı bünyesindeki pek çok önemli başlığı ...
  • Polat, İsmail (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    Son birkaç asırdır pozitivist düşüncenin hâkim olduğu eğitim sistemleri, öğrencilerin zihinsel ve bedensel gelişimleri üzerine odaklanmış, onların iç dünyalarını besleyen ahlaki ve manevi gelişimlerini gözlenemeyen ve ...
  • Turan, Mustafa (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    Felsefenin öznel yanına geldiğimizde ise coğrafi, dönemsel ve geçmiş yaşantıların insan prizmasından geçerek yansımasıdır. Bu duruma eleştiricilik adı verilmiştir. Eleştiri geçmiş filozofların düşüncelerinin olduğu gibi ...