DSpace@İnönü

Teoriden pratiğe değerler eğitimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Polat, İsmail
dc.date.accessioned 2019-05-13T06:18:58Z
dc.date.available 2019-05-13T06:18:58Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Polat, İ. (2016). Teoriden pratiğe değerler eğitimi. Cilt:7 Sayı:1, 191-194 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/ifd/issue/28832/538900
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10695
dc.description.abstract Son birkaç asırdır pozitivist düşüncenin hâkim olduğu eğitim sistemleri, öğrencilerin zihinsel ve bedensel gelişimleri üzerine odaklanmış, onların iç dünyalarını besleyen ahlaki ve manevi gelişimlerini gözlenemeyen ve ölçülemeyen nitelikte olduğu için göz ardı etmiştir. Ancak bu durum dünyayı daha yaşanılabilir bir yer haline getirmemiş, aksine insanlık, barış, huzur, sosyal adalet, paylaşma ve eşitlik gibi insani değerlere daha da ihtiyaç duyacak hale gelmiştir. Bunun neticesi olarak ülkeler ve uluslararası kuruluşlar eğitim programlarında değerler eğitimine daha fazla yer açmaya başlamıştır. 1990’lı yıllardan bu yana Batılı ülkeler kendi okullarında değişik adlarla anılsa da değerler eğitimine yer vermeye, UNESCO ise 1995 yılından itibaren uluslararası bir proje olarak “Yaşayan Değerler Eğitimi Programı”nı uygulamaya başlamıştır. Ülkemizde de Milli Eğitim Bakanlığı örgün eğitim kurumları için bir “Değerler Eğitimi” çalışması başlatmıştır. Ayrıca 2004 yılından itibaren ilk ve ortaöğretimdeki derslerin öğretim programları yeniden hazırlanırken her dersle ilişkilendirilebilecek değerler programlara dâhil edilmiştir. Milli Eğitim Bakanlığının attığı bu olumlu adımdan sonra, bu alandaki çalışmalar ivme kazanmış, değerler eğitimi pek çok araştırmanın konusu yapılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Teori tr_TR
dc.subject Pratik tr_TR
dc.title Teoriden pratiğe değerler eğitimi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 191 tr_TR
dc.identifier.endpage 194 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster