DSpace@İnönü

Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin üçgenler konusundaki kavram yanılgılarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Nihat
dc.date.accessioned 2019-05-20T11:15:46Z
dc.date.available 2019-05-20T11:15:46Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Kaya, N. (2018). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin üçgenler konusundaki kavram yanılgılarının incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/11157
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin ortaokul matematik dersi öğretim programında yer alan üçgenler konusundaki "üçgen eşitsizliği, üçgende açı-kenar ilişkisi, üçgen çizimi, kenarortay, açıortay, yükseklik ve kenar orta dikme" kavramları hakkındaki kavram yanılgılarını tespit etmektir. Bu araştırma, öğrencilerin ilgili kavramlar hakkındaki yanılgılara sahip olma düzeylerini incelediğinden tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Çalışmanın evrenini Gaziantep Büyükşehir Belediyesi merkez ilçelerindeki 8. sınıf öğrencileri, örneklemini ise evren içinden çeşitli okullardan seçilmiş 383 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan ve iki kısımdan oluşan Teşhis testi ile elde edilmiştir. Teşhis testi, gerekçelerinin de istenildiği 15 çoktan seçmeli sorudan oluşmuştur. Teşhis testi öğrencilere bizzat araştırmacı tarafından, konunun okullarda işlenmesinden yaklaşık bir ay sonra uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi için bilgisayar paket programı kullanılmış; Frekans, Yüzde ve verilerin normal dağılım göstermesinden dolayı t-test ve Varyans Analizi gibi anlamlılık testlerinden yararlanılmıştır. Ayrıca soru maddelerinin gerekçe kısımlarının analizi için, "Doğru Gerekçe/Anlama", "Kısmen Doğru Gerekçe/Kısmen Doğru Anlama", Yanlış Gerekçe/Yanlış Anlama", "Boş/Anlamama" şeklinde kategoriler oluşturulmuş ve her kağıt tek tek incelenip, verilen gerekçe puanlanarak ilgili kategoride gösterilmiştir. Çalışmada kavram yanılgıları cinsiyet, matematik başarısı, anne-baba eğitim durumu ve kitap okuma değişkenleri açısından da incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, cinsiyet değişkeni öğrencilerin kavram yanılgılarına sahip olmalarında kızlar lehine anlamlı bir farklılık oluşturmakta, kitap okuma değişkeni ise oluşturmamaktadır. Anne – Baba eğitim seviyesi yüksek olan öğrenciler daha az kavram yanılgısına sahip olmuşlardır. Öğrencinin matematik başarısı ile kavram yanılgılarına sahip olma durumu arasında ters bir orantı vardır. Yani, matematik başarısı yüksek olan öğrenciler daha az kavram yanılgısına düşmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to determine secondary school the 8th grade students' misconceptions about "triangle inequality, relationship between side lengths and angles of a triangle, drawing triangles, median, bisector, height and median line" terms of triangle topic that takes place in secondary school math curriculum. This research adopts descriptive survey method as it examines the levels of misconceptions that students possess about the terms mentioned above. The universe of the study is 8th grade students who receive education in central districts of Metropolitan Municipality of Gaziantep and sampling unit is 383 8th grade students chosen from various schools in the universe. The data of the study were obtained by a two-part Diagnostic Test, prepared by the investigator. The Diagnostic Test consists of 15 multiple choice questions for which the reasons are also required. The diagnostic test was administered by the researcher himself about a month after the subject was taught in the schools. SPSS package program was used for the analysis of the obtained data, and the significance tests such as frequency, percentage, and according to normality test, t-test and variance analysis were used. In addition, for the analysis of justification of the questions, categories like "Correct Justification / Understood", "Partly Correct Justification / Partly Understood", "Wrong Justification / Misunderstood", "Empty / Not Understood" were created, and each paper was examined individually so the justifications given were scored and shown in the relevant category. Misconceptions in the research were also examined in terms of variables like gender, mathematics success, parental education status and reading habits. And the following results were obtained: Gender variable makes a significant difference favor of girls in having misconceptions. Reading books doesn't make a significant difference in having misconceptions. Students with a high parental education level had fewer misconceptions. There is an inverse relationship between the mathematics success of a student and the state of having misconceptions. That is, students with high math achievement have fewer misconceptions. Based on the results obtained from the research, various suggestions were made. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin üçgenler konusundaki kavram yanılgılarının incelenmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 137 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster