DSpace@İnönü

Sosyal bilgiler öğretiminde kültürel varlıklara ilişkin öğrencilerde farkındalık bilinci oluşturmada müze eğitiminin etkisi (Malatya ili örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şişman, Zehra Betül
dc.date.accessioned 2019-05-20T11:30:43Z
dc.date.available 2019-05-20T11:30:43Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Şişmani Z.B. (2019). Sosyal bilgiler öğretiminde kültürel varlıklara ilişkin öğrencilerde farkındalık bilinci oluşturmada müze eğitiminin etkisi (Malatya ili örneği). Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/11164
dc.description.abstract Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler öğretiminde kültürel varlıklara ilişkin öğrencilerde farkındalık bilinci oluşturmada müze eğitiminin etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Malatya ili Battalgazi ve Yeşilyurt ilçelerinde yer alan 8 devlet okulunda 5, 6 ve 7. Sınıfta öğrenime devam eden 999 öğrenci oluşturmaktadır. Okullar tercih edilmeden önce sosyal bilgiler öğretmenleriyle iletişime geçilmiş ve müze gezisi etkinliklerine katılan öğrenciler tercih edilmiştir. Araştırmanın modelini "genel tarama modeli" içerisinde yer alan "ilişkisel tarama modeli"nin kullanılması tercih edilmiştir. Veri toplama aracı olarak 20 maddeden oluşan "Müze Gezisi Etkinlikleri" likert ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 23 programı ile parametrik teknikler kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık ortaya çıkmış ve kız öğrencilerin görüşü daha yüksek bulunmuştur. Sınıf değişkenine göre anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. 5. Sınıfta öğrenime devam eden öğrencilerin; 6 ve 7. Sınıflarda öğrenime devam eden öğrencilere göre daha düşük düzeyde görüşleri ortaya çıkmıştır. 6 ve 7.sınıf öğrencilerinin müze gezilerinin yarattığı farkındalık, müze gezilerinin kişisel gelişime etkisi, müze gezilerinin çalışmalara etkisi ve müze gezisi etkinliklerine ilişkin görüşleri daha yüksek çıkmıştır. Öğrencilerde müze gezilerinin yarattığı farkındalık etkisi boyutu en yüksek seviyede bulunmuştur. Ayrıca boyutlar arasında yapılan korelasyonda pozitif korelasyon sonucuna ulaşılmış; böylece müze gezisi etkinlikleri arttıkça öğrencilerde müze gezilerinin yarattığı farkındalık, kişisel gelişime etkisi, çalışmalara etkisi artmıştır. Bu nedenle öğrencilere sosyal bilgiler dersinin ilgili kazanımları sırasında müze gezileri düzenlenerek müzede eğitim gerçekleştirilmesi uygun olacağı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Sosyal Bilgiler, müze gezileri, etki, farkındalık, öğrenci.   tr_TR
dc.description.abstract In this research, it is aimed to examine the effect of museum education in order to raise awareness among students about cultural assets in social studies teaching. Research group 2017-2018 5, 6 and 7 in 8 state schools located in Battalgazi and Yeşilyurt districts of Malatya province the fall semester of the academic year. Forms 999 students who continue their education in the classroom. Before schools were preferred, social studies teachers were contacted and students attending the museum trip events were preferred. The model of the study was chosen to use the "relational scanning model", which is included in the "general scanning model". As a data collection tool, a Likert scale consisting of 20 items was used. Analysis of data was performed using parametric techniques with SPSS 23 program. As a result of the study, there was a significant difference between the gender variable and the female students ' opinion was higher. It was found that there was a significant difference in the class variable.5. Students of who continue their education in the classroom; 6 and 7. Students according to of who continue to educatıon in classrooms have a lower level of opinions.6 and 7.the awareness created by the museum trips of the class students, the impact of the museum trips on personal development, the impact of the museum trips on the studies and their views on the activities of the museum tour have been higher. The awareness-raising effect of museum visits was found to be at the highest level. In addition, positive correlation was obtained in the correlation between dimensions, thus increasing the awareness of the museum visits, the impact of the museum visits on personal development and the effect of the studies. For this reason, it was concluded that it would be appropriate to organize museum trips during the related gains of social studies course. Key Words: Social Studies, museum trips, impact, awareness, student.   tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.subject Müzecilik tr_TR
dc.subject Museology tr_TR
dc.title Sosyal bilgiler öğretiminde kültürel varlıklara ilişkin öğrencilerde farkındalık bilinci oluşturmada müze eğitiminin etkisi (Malatya ili örneği) tr_TR
dc.title.alternative Effect of museum education on awareness raising in students about cultural assets in social studies teaching (Malatya province example) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 107 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster