DSpace Repository

Uygurca öyküleyici metinlerde (Çatik) yer alan değerlerin Türkçe öğretim programına göre incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Yılmaz, Görkem
dc.date.accessioned 2019-05-20T11:41:12Z
dc.date.available 2019-05-20T11:41:12Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Yılmaz, G. (2019). Uygurca öyküleyici metinlerde (Çatik) yer alan değerlerin Türkçe öğretim programına göre incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/11166
dc.description.abstract Bu araştırmada, Uygurca öyküleyici (çatik) metinlerde tespit edilen değerler 2018 Türkçe Öğretim Programı'na göre incelenmiştir. Araştırmanın amacı, seçilen (Aç Pars Öyküsü, Çaştani Bey Öyküsü ile İyi ve Kötü Prens Öyküsü) öykülerde (çatik); değer eğitimi ve değerlere ne ölçüde yer verildiğini saptamaktır. Belirlenen değerler Türkçe Öğretim Programı'ndaki kök değerlere göre incelenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda seçilen Uygurca öykülerin içeriğinde değerlerin yer aldığı, bu değerlerin 2018 Türkçe Öğretim Programı'ndaki kök değerlerle örtüştüğü saptanmıştır. Öykülerde tespit edilen değerlerin Türkçe eğitiminde kullanılabileceği, Türkçe ders kitaplarında bu metinlere de yer verilebileceği önerilmektedir. Araştırmada, seçilen Uygurca öyküleyici metinlerdeyardımseverlik, vatanseverlik, sorumluluk, sevgi, saygı, dürüstlük, öz denetim gibi değerlerin yer aldığı görülmüştür. Bunun yanında adalet, dostluk gibi değerler üzerinde de önemle durulmuştur. Günümüzde değer eğitiminde kullanılan öykülerin yanı sıra Uygurca yazılmış öykülerin de değerler eğitiminde kullanılabileceği önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Uygurca Öyküleyici Metinler, Değerler Eğitimi, Kök Değerler, Türkçe Öğretim Programı. tr_TR
dc.description.abstract In this study, the values identified in the Uyghur narrative texts (çatik) were examined in terms of Turkish teaching program. The aim of the study is to determine to what extent value education and values were included in the selected (çatik) stories (Hungry Pars Story, Sir Chashtani Bey Story and The Good and The Bad Prince Story). The values found in the study were examined and interpreted in terms of Turkish teaching program. As a result of the study, it was found that there were values in the contents of the Uyghur stories and these values were seen to match up with the root values. It was concluded that the values found in the stories can be used in teaching Turkish and these texts can be included in the Turkish textbooks. In the study, it was found that values such as helpfulness, patriotism, commitment, love, respect, honesty and self-control were included in the selected Uyghur stories. Besides that; values such as justice and friendship were also overemphasized. In the light of this information, it was observed that these stories can keep up with the other stories written in Turkish and have such a rich content to compete with the other stories written in Turkish. We have come to the conclusion that along with the stories used in values education, stories written in Uyghur can also be used in values education. Keywords: Uyghur Narrative Texts, Values Education, Root Values, Turkish Teaching Program. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Uygurca öyküleyici metinlerde (Çatik) yer alan değerlerin Türkçe öğretim programına göre incelenmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 144 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record