dc.contributor.author | Gök, Doğan | |
dc.date.accessioned | 2015-01-29T08:54:19Z | |
dc.date.available | 2015-01-29T08:54:19Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Gök, Doğan ;(2010) Anne tutumlarının öğrencilerin başarıları ve yetenekleri üzerindeki etkisinin incelenmesi ,İnönü Üniversitesi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11616/1121 | |
dc.description | İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Bölümü / Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı / Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı | tr_TR |
dc.description.abstract | Araştırmanın genel amacı, lise öğrencilerinin anne tutumları ile okul başarısı ve yetenek düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın evrenini, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Erzurum ili sınırları içerisinde bulunan resmi liselere devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Erzurum ili sınırları içerisinde 6 resmi lisenin ikinci sınıflarından 124 kız ve 172 erkek öğrenci olmak üzere toplam 296 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak çocukların yetenek düzeylerini ölçmek için, Gökçe, S. Şeyhun, H. ve Şen, H. (2005) tarafından geliştirilen ?Temel Yetenek Testi? ile öğrenci ana babalarının tutumlarını ölçmek için Schaefer ve Bell (1958: Akt. Öner 1994) tarafından geliştirilen ve Türkçe'ye Güney Le Compte, Ayhan Le Compte ve Serap Özer (1978: Akt. Öner 1994) tarafından uyarlanan ?Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. Akademik başarı değişkeni için ise öğrencilerin ağırlıklı yılsonu başarı ortalamaları okul kayıtlarından alınmıştır. Verilerin analizinde ise, Regresyon analizi, t testi, Mann Whitney U testi, tek yönlü varyans analizi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi. 05 olarak alınmıştır. Bulgular tablolar halinde özetlenmiştir. Araştırma sonucunda; elde edilen bulgulara göre ortaöğretim ikinci sınıf kız ve erkek öğrencilerinin PARI alt ölçeklerinden aldıkları puanların ortalamaları, standart ve ortalamadan sapmaları arasında büyük farklılıklar olduğu saptanmıştır. PARI 1 (aşırı koruyucu annelik tutumu) PARI 2 (demokratik davranma ve eşitlik tanıma tutumu), PARI 3 (annenin ev kadınlığı rolünü reddetmesi tutumu), PARI 4 (aile içi çatışma tutumu) ve PARI 5 (sıkı disiplin tutumu) alt ölçeğinin çocuğun okul başarısı üzerinde etkisinin olduğu belirlenmiştir. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | İnönü Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | Attribution 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/ | * |
dc.subject | Ana-çocuk ilişkisi | tr_TR |
dc.subject | Mother-child relation | tr_TR |
dc.subject | Anneler | tr_TR |
dc.subject | Mothers | tr_TR |
dc.subject | Başarı | tr_TR |
dc.subject | Success | tr_TR |
dc.subject | Eğitim psikolojisi | tr_TR |
dc.subject | Education psychology | tr_TR |
dc.title | Anne tutumlarının öğrencilerin başarıları ve yetenekleri üzerindeki etkisinin incelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Research of the effects of mothers' attitudes on students' success and abilies | tr_TR |
dc.type | masterThesis | tr_TR |
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: