dc.contributor.author | Arpacı, Aytaç | |
dc.date.accessioned | 2015-01-29T14:19:35Z | |
dc.date.available | 2015-01-29T14:19:35Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Arpacı, Aytaç ;(2011) Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları ,İnönü Üniversitesi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11616/1129 | |
dc.description | İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı | tr_TR |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algı düzeylerini belirlemek ve öz-yeterlik algılarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun oldukları lise türü değişkenlerine göre incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2010- 2011 eğitim- öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı' nın 1., 2., 3. ve 4. Sınıflarında öğrenim gören 353 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için öğretmen adaylarına ?Biyoloji Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği? uygulanmıştır. Biyoloji Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği 26 soru ve üç alt boyuttan (Öğretimsel Öz-Yeterlik, Çabasal Öz-Yeterlik ve Olumsuz Öngörüler) oluşmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde t-testi ve tek yönlü varyans analizi (one way ANOVA) testi kullanılmıştır. Ayrıca, verilerin analizi SPSS 17.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algı düzeylerin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarının cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılık gösterdiği; mezun olunan lise türü değişkenine göre farklılaşmadığı belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | İnönü Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | Attribution 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/ | * |
dc.subject | Aday öğretmenler | tr_TR |
dc.subject | Candidate teachers | tr_TR |
dc.subject | Öz yeterlilik | tr_TR |
dc.subject | Self-efficacy | tr_TR |
dc.subject | Meslek yeterliliği | tr_TR |
dc.title | Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları | tr_TR |
dc.title.alternative | Science teacher candidates? sences of self-efficacy towards biology teaching | tr_TR |
dc.type | masterThesis | tr_TR |
The following license files are associated with this item: