DSpace@İnönü

Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Arpacı, Aytaç
dc.date.accessioned 2015-01-29T14:19:35Z
dc.date.available 2015-01-29T14:19:35Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Arpacı, Aytaç ;(2011) Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları ,İnönü Üniversitesi. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/1129
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algı düzeylerini belirlemek ve öz-yeterlik algılarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun oldukları lise türü değişkenlerine göre incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2010- 2011 eğitim- öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı' nın 1., 2., 3. ve 4. Sınıflarında öğrenim gören 353 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için öğretmen adaylarına ?Biyoloji Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği? uygulanmıştır. Biyoloji Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği 26 soru ve üç alt boyuttan (Öğretimsel Öz-Yeterlik, Çabasal Öz-Yeterlik ve Olumsuz Öngörüler) oluşmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde t-testi ve tek yönlü varyans analizi (one way ANOVA) testi kullanılmıştır. Ayrıca, verilerin analizi SPSS 17.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algı düzeylerin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarının cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılık gösterdiği; mezun olunan lise türü değişkenine göre farklılaşmadığı belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights Attribution 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/ *
dc.subject Aday öğretmenler tr_TR
dc.subject Candidate teachers tr_TR
dc.subject Öz yeterlilik tr_TR
dc.subject Self-efficacy tr_TR
dc.subject Meslek yeterliliği tr_TR
dc.title Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları tr_TR
dc.title.alternative Science teacher candidates? sences of self-efficacy towards biology teaching tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Attribution 3.0 United States Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: Attribution 3.0 United States