DSpace@İnönü

Argümantasyona dayalı fen uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çakır, Mahmut Özkan
dc.date.accessioned 2019-12-30T07:29:41Z
dc.date.available 2019-12-30T07:29:41Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Çakır, Mahmut Özkan (2019). Argümantasyona dayalı fen uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. 1-114 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/14857
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı / Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Genel Kimya-I dersi kapsamında "Karışımlar, Karışımları Ayırma Yöntemleri ve Çözünme Hızına Etki Eden Faktörler" konularının öğretiminde argümantasyona dayalı fen uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılının bahar döneminde İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. sınıfta okumakta olan 20 deney grubu ve 20 kontrol grubu olmak üzere toplam 40 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini oluşturan öğrenciler; Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda puan üstünlüğüne göre yerleştirilmiş olup ve Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü tarafından da bu öğrencilerin numarasının sonu tek olanlarla bir şube çift olanlarla diğer şube oluşturulmuştur. Bizim çalışmamızda şubelerden biri deney diğeri kontrol grubu olarak tayin edilmiştir. Bu nedenle her iki gruptaki öğrencilerin başarı düzeyleri eşittir. Çalışmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak; Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından hazırlanan kazanım testlerinden, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)'nin geçmiş yıllarda yaptığı üniversiteye hazırlık sınavlarından ve üniversiteye hazırlık kitaplarından alınarak araştırmacı tarafından hazırlanan 39 sorudan oluşan çoktan seçmeli başarı testi kullanılmıştır. Bu başarı testi çalışma başında ve sonunda olmak üzere ön test ve son test olarak kullanılmıştır. "Karışımlar, Karışımları Ayırma Yöntemleri ve Çözünme Hızına Etki Eden Faktörler" konuları kontrol grubunda geleneksel yöntem olan düz anlatım yöntemi ile; deney grubunda ise argümantasyon yöntemi kullanılarak çalışma 6 haftalık sürede tamamlanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 24 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, "Karışımlar, Karışımları Ayırma Yöntemleri ve Çözünme Hızına Etki Eden Faktörler" konularının öğretiminde; hem deney hem kontrol grubunun kendi içlerinde ön test-son test sonuçları arasında son test lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu ortaya konulmuştur. Her iki grubun ön test sonuçları karşılaştırıldığında aralarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı yani başarı seviyelerinin aynı olduğu görülmüştür. Her iki grubun son test sonuçları karşılaştırıldığında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu ve bu farklılığın da argümantasyon yönteminin uygulandığı deney grubu lehine olduğu görülmüştür. Argümantasyona dayalı fen uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının akademik başarılarını arttırdığı gözlenmiştir. Bu sonuçlara göre öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to investigate the effect of argumentation based science applications on the academic achievement of students in the teaching of "Mixtures, Separation Methods of Mixtures and Factors Affecting the Dissolution Rate" within the scope of General Chemistry-I course. The study group of the research consists of 20 experiment groups and 20 control groups, totaling 40 students in the first grade of Inonu University Faculty of Education in the spring semester of 2018-2019 academic year. Students who created the sample of the research; are placed according to score priority in the exam organised by Student Selection and Placement Organisation (OSYM). One division for the students whose numbers end with double number and other division for the students whose numbers end with single number were created by the Department of Science Education. In our study, one of the divisions was designed as the experiment group and the other as the control group. Therefore, the achievement levels of the students in both groups are equal. Semi-experimental design was used in the study. As data collection tool; A multiple choice achievement test consisting of 39 questions prepared by the researcher was taken from the tests prepared by the Ministry of Education (MEB), the university preparation exams and Student Preparation Books prepared by the Student Selection and Placement Center (OSYM). This achievement test was used as pre-test and post-test at the beginning and end of the study. "Mixtures, Separation Method of Mixtures and Factors Affecting the Dissolution Rate" subjects were explained by the traditional method which is in the control group; In the experimental group, the study was completed in 6 weeks by using argumentation method. SPSS 24 package program was used for data analysis. As a result of the research, "Mixtures, Separation Method of Mixtures and Factors Affecting the Dissolution Rate" teaching; A statistically significant difference was found between the pre-test and post-test results in favor of post-test in both experimental and control groups. When the pre-test results of both groups were compared, it was found that there was no statistically significant difference between them, so the success levels were the same. When the post-test results of both groups were compared, it was found that there was a statistically significant difference in favor of the experimental group in which the discussion method was applied. It has been seen that the discussion based science applications increase the academic success of science teacher candidates. Based on these results, recommendations are made. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Argümantasyona dayalı fen uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of argumentation based science applications on the academic achievement of science teacher candidates tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 114 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster