DSpace@İnönü

Okul öncesi dönemde çocuğu bulunan ailelerin destek eğitim sürecindeki gereksinimlerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Güner, Şahin
dc.date.accessioned 2020-01-07T08:35:46Z
dc.date.available 2020-01-07T08:35:46Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Güner, Şahin (2019). Okul öncesi dönemde çocuğu bulunan ailelerin destek eğitim sürecindeki gereksinimlerinin incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-81 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/14907
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı / Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemde çocuğu bulunan ailelerin özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde aldıkları destek eğitim sürecindeki gereksinimlerinin "cinsiyet, yaş, çocuk sayısı, eğitim durum ve gelir düzeyi" değişkenlerine göre nasıl bir dağılım gösterdiği incelenmesidir. Araştırmanın evrenini 2018/2019 Eğitim Öğretim Yılında Malatya ili merkez Battalgazi ilçesi sınırları içerisinde bulunan 12 özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerine devam eden 0-6 yaş arası çocuğu bulunan 132 çocuğun anne veya babası oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubuna çalışmaya gönüllü olarak katılan 71 anne ve 50 baba toplam 121 ebeveyn dahil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı alarak Bailey ve Simeonsson tarafından geliştirilip, Sucuoğlu tarafından Türkçe uyarlaması yapılan Aile Gereksinim Belirleme Aracı'na ek olarak araştırmacı tarafından anne babaların demografik özelliklerini belirlemek için geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde sosyal bilimlerde sıklıkla kullanılan paket programlar kullanılmıştır. Varyansların homojenliği için Levene, bağımsız gruplar için Bağımsız Örneklem T Testi, ikiden fazla gruplar arasındaki farklılıkları belirlemek için Tek Faktörlü Varyans Analizi ve Tukey çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre okul öncesi dönemde çocuğu bulunan ailelerin destek eğitim sürecindeki gereksinimlerinin, anne babalar için cinsiyet değişkeni açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunurken, yaş ve çocuk sayısı değişkenleri için herhangi bir farklılığa rastlanmamıştır. Ayrıca eğitim durumu ve gelir düzeyi değişkenleri açısından aile gereksinimlerinin farklılaştığı görülmüştür. Bulgulardan elde edilen veriler sonuçlar kısmında tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to investigate the needs of the families who have children in pre-school period in terms of gender, age, number of children, education status and income status in the support education process in special education and rehabilitation centers. The population of the study is composed of 132 children who have children aged 0-6 who attend 12 special education and rehabilitation centers within the borders of Battalgazi province of Malatya province in the 2018/2019 academic year. The study group of the research consisted of 121 parents, 71 parents and 50 fathers who volunteered to participate in the study. The data collection tool was developed by Bailey and Simeonsson Family Need Survey was adapted by Sucuoğlu and in addition to a personal information form was developed by the researcher to determine the demographic characteristics of the parents. Package programs which is frequently used in social sciences, was used in the analysis of the obtained data. For the homogeneity of variances Levene, Independent Sample T Test for independent groups, Single Factor Variance Analysis and Tukey Multiple Comparison Test were used to determine the differences between more than two groups. According to the findings of the study, it was found that there was a statistically significant difference in terms of gender variable for parents in the supportive education process of the families with children in the pre-period, while no difference was found for age, number of children. In addition, it was observed that the family needs differed in terms of educational status and income status. The data obtained from the findings were discussed in the results section and recommendations were made. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Okul öncesi dönemde çocuğu bulunan ailelerin destek eğitim sürecindeki gereksinimlerinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examining the needs of the families who have children in pre-school period in the support education process tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 81 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster