DSpace@İnönü

Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı'nın kullanımına ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yeşilyurt, Sedat
dc.date.accessioned 2020-01-09T12:02:54Z
dc.date.available 2020-01-09T12:02:54Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Yeşilyurt, Sedat (2019. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı'nın kullanımına ilişkin görüşleri. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-81 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/14943
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı / Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Sosyal bilgiler dersi ortaokul dönemindeki öğrenciler için toplumsal kaynaşma, vatandaşlık bilinci, haklar, ulusal değerler gibi kazanımların aktarıldığı önemli bir disiplinler arası çalışma alanıdır. Bu nedenle bu alanda yapılan çalışmalar, sosyal bilgiler dersinin hedeflerini içinde bulunduğumuz çağın şartlarını göz önüne alarak gerçekleştirmeli, yeni eğitim anlayışlarını sosyal bilgiler dersine yansıtmalıdır. 21. yüzyıl teknolojideki gelişmeler ile hayatın her alanında insanları etkilemektedir. İnsanlığın en önemli uğraşlarından biri olan eğitim özellikle teknolojinin getirdiği yeni imkanlar ile yeni bir boyut kazanmıştır. Sosyal bilgiler dersi, içeriğinde sunduğu tarihi ve soyut kazanımlar ile diğer derslerden görece farklı bir muhtevaya sahiptir. Fatih projesi kapsamında geliştirilen Eğitim Bilişim Ağı sosyal bilgiler dersi kazanımlarının aktarılmasında öğretmenlere kolaylık sağlayabilir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin EBA kullanımı, karşılaşılan zorluklar, öneriler ve EBA hakkındaki görüşleri bu çalışmanın temel konusudur. Bu çalışmada sosyal bilgiler öğretmenlerinin EBA kullanımına ilişkin görüşlerden elde edilen sonuçlar doğrultusunda halihazırdaki durum tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The social studies course is an important interdisciplinary field of study in which learning outcomes are transferred such as social integration, citizenship awareness, rights and national values for the secondary school students. Therefore, studies carried out in this area should achieve the goals of social studies course by taking into consideration the conditions of the era we live in and reflect the new educational approaches into the social studies course. The 21st century influences people in every aspect of life through developments in technology. Education, which is one of the most important endeavors of mankind, has gained a new dimension especially with the new opportunities brought by technology. With the historical and abstract learning outcomes it provides in its content, the social studies course has relatively different content when compared to other courses. Developed within the scope of the Fatih Project, the Educational Informatics Network can provide teachers with the convenience of transferring learning outcomes of the social studies course. Social studies teachers' use of EIN, difficulties encountered, recommendations and opinions about EIN are the main subjects of this study. In this study, the data obtained from the opinions of the social studies teachers about the use of EIN will be analyzed and the current situation will be determined accordingly. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Sosyal bilgiler öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı'nın kullanımına ilişkin görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Social studies teachers' views on the use of educational informatics network tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 81 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster