DSpace@İnönü

Eğitsel bir mekân olarak halkevlerinin yaygın eğitim çalışmaları: Bolu Halkevleri örneği(1932-1951)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İlikhan, Seda
dc.date.accessioned 2020-02-27T06:10:17Z
dc.date.available 2020-02-27T06:10:17Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation İlikhan, S. (2019). Eğitsel bir mekân olarak halkevlerinin yaygın eğitim çalışmaları: Bolu Halkevleri örneği(1932-1951). Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, 1-119 s. İnönü Üniversitesi Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/15141
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı / Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract 19 Şubat 1932 tarihinde açılan Halkevleri, Dil, Tarih ve Edebiyat Şubesi, Güzel Sanatlar Şubesi, Temsil Şubesi, Spor Şubesi, Sosyal Yardım Şubesi(İçtimai Yardım), Halk Dershaneler ve Kurslar Şubesi, Kütüphane ve Neşriyat Şubesi, Köycüler Şubesi ile Müze ve Sergi Şubesinden oluşmaktaydı. İlk açılan Halkevleri arasında yer alan Bolu Halkevi 1932'de, Düzce Halkevi 1934'te, Akçakoca, Gerede, Göynük ve Mudurnu Halkevleri ise 1935 yılında açılmıştır. 1949'a gelindiğinde Mengen ve Seben Halkevleri ile sayısı sekize ulaşan Bolu Halkevleri çatısı altında yoğun bir şekilde yaygın eğitim çalışmaları sürdürülmüştür. Bu araştırmanın amacı, Türk eğitim ve kültür tarihimizin önemli bir kurumu olan Halkevlerinin yaygın eğitim alanında yaptığı çalışmaları belirlemek, Bolu Halkevleri örneğinde derinlemesine incelemektir. Bu amaçla araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi modeli kullanılarak gerçekleşmiştir. Araştırma, dört bölüm halinde incelenerek tamamlanmıştır. Giriş bölümünde araştırmanın amacı, problemleri, sınırlılıkları ve sayıltılarına yer verilmiştir. Daha sonra ise Türk Ocakları, Halkevleri ve yaygın eğitim ile ilgili olarak kuramsal bilgiler verilmiş, ilgili araştırmalar incelenmiştir. Üçüncü bölümünü ise araştırmanın yöntemi, modeli, veri toplama süreci ve bu verilerin analizinin yer aldığı teknik bilgiler oluşturmaktadır. Çalışmanın son bölümünde ise Bolu Halkevlerinin kuruluşu, şubeleri marifetiyle yaptıkları genel hizmetlerin yanı sıra şubeler tarafından gerçekleştirilen yaygın eğitim çalışmalarına yer verilmiştir. Araştırma sonucunda da elde edilen verilere bağlı olarak çeşitli sonuçlara varılmış, önerilerde bulunulmuştur. Anahtar sözcükler: Halkevleri, Yaygın eğitim, Halk Dershaneleri ve Kurslar Şubesi, okuma-yazma kursu, Dil, Edebiyat ve Tarih Şubesi, Temsil. tr_TR
dc.description.abstract Opened on 19 February 1932, Community Centers Language, History and Literature Branch, Fine Arts Branch, Drama Branch, Sports Branch, Social Aid Branch (Internal Aid), Public Courses and Courses Branch, Library and Publications Branch, Village and Branch Museum and Exhibition Branch it was formed. Bolu Community Center was opened in 1932, Düzce Community Center in 1934 and Akçakoca, Gerede, Göynük and Mudurnu Community Center were opened in 1935. In 1949, Mengen and Seben Community Center and Bolu Community Centers, which reached eight in number, carried out intensive non-formal education activities. The aim of this research is to determine the activities of the Community Centers, an important institution of our Turkish education and cultural history, in the field of non-formal education and to examine in depth The Example of Bolu Community Centers. For this purpose, the research was carried out by using document analysis model which is one of the qualitative research methods. The research was completed in four chapters. In the first part, the aim, problems, limitations and assumptions of the research are given. Afterwards, theoretical information about Turkish Hearths (Türk Ocakları), Community Centers and non-formal education was given and related researches were examined. The third part consists of the method, model, data collection process and technical information about the analysis. At the end of the study, the establishment of Bolu Community Centers, the general services provided by the branches as well as non-formal training activities carried out by the branches were included. Depending on the data obtained from the research, various conclusions have been reached and recommendations have been made. Key Words: Community Centers, Non-Formal Education, Public Courses and Courses Branch, Literacy Course, Language, Literature and History Branch, Drama. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Eğitsel bir mekân olarak halkevlerinin yaygın eğitim çalışmaları: Bolu Halkevleri örneği(1932-1951) tr_TR
dc.title.alternative Non-formal education of community centers as an educational space: The example of Bolu Community Centers(1932-1951) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 119 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster