DSpace@İnönü

Etkili birey yetiştirmede ailenin rolüne ilişkin öğretmen adaylarının algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gürdap Köseoğlu, Gülsüm
dc.date.accessioned 2020-02-27T06:18:21Z
dc.date.available 2020-02-27T06:18:21Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Gürdap Köseoğlu, G. (2019). Etkili birey yetiştirmede ailenin rolüne ilişkin öğretmen adaylarının algıları. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, 1-104 s. İnönü Üniversitesi Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/15143
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı / Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının etkili birey yetiştirmede ailenin rolüne ilişkin algılarını belirlemek ve etkili birey yetiştirmede ailenin rolünü saptamaktır. Araştırmanın modeli, nicel araştırma ile birlikte genel tarama modeli içerisinde yer alan ilişkisel tarama modelidir. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenliği bölümlerinde eğitim görmekte olan 400 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak 40 maddeden oluşan "etkili birey yetiştirmede aile ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizi SPSS 21.0 paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada gerçekleştirilen analiz sonuçlarında cinsiyet, bölge ve aylık ortalama gelir değişkenlerine göre anlamlı bir faklılık olmadığı tespit edilmiştir. Buna karşın bölüm ve sınıf değişkenlerine göre anlamlı bir faklılık olduğu tespit edilmiştir. Korelasyon analizi sonucunda etkili birey yetiştirmede ailenin oluşturduğu farkındalık (r=0,981), etkili birey yetiştirmede ailenin kişisel gelişime katkısı (r=0,980) arasında 0,01 anlamlılık düzeyinde pozitif yönlü ilişki bulunmuştur. Analiz sonuçları incelendiğinde etkili birey yetiştirmede ailenin rolünün etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Aim of this study is to determine perception of teacher candidates for the role of family onto bring up an influential person and determine the role of family onto bring up an influential person. Model of study is relational survey model that is within a common survey method and quantitative survey model. The research was carried out with 400 pre-service teachers studying in the Social Sciences and Primary Education Departments of İnönü University. 'Family scale for bring up an influential person' is used, as a data collection tool, which is made up of 40 items. Data analysis in survey was performed as using SPSS 21.0 program. At the result of survey, it was found that there is no any significant distinctness depend gender, region and average monthly income. However, it was determined that there is meaningful distinctness depend on department and class grade. As the result of correlation analysis, it was observed that there is a positive correlation at meaningful scale as 0,01 between awareness because of family for bring up person (0.981) and contribution of family to individual development for bring up person(r=0.980). Through analysis result was observed, it was deduced the conclusion, which family has an influential role for bring up person. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Etkili birey yetiştirmede ailenin rolüne ilişkin öğretmen adaylarının algıları tr_TR
dc.title.alternative Perception of teacher candidates related the role of family onto bring up an influential person tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 104 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster