DSpace@İnönü

Okul öncesi eğitimde uyum haftasına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çalış, Nuran
dc.date.accessioned 2020-02-27T08:12:07Z
dc.date.available 2020-02-27T08:12:07Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Çalış, N. (2019). Okul öncesi eğitimde uyum haftasına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, 1-133 s. İnönü Üniversitesi Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/15165
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitimde uyum haftasına ilişkin öğretmen ve veli görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada olduğu karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda tarama modeli, nitel boyutunda ise durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Malatya ilinin merkez ilçeleri olan Battalgazi ve Yeşilyurt ilçesindeki bağımsız anaokulları, ilkokul ve ortaokul bünyesindeki anasınıflarında görev yapan 481 öğretmen ve bu okullarda öğrenim gören çocukların velileri oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel bölümünün örneklemini; Battalgazi ve Yeşilyurt ilçelerindeki bağımsız anaokulu, ilkokul ve ortaokul bünyesinde anasınıflarındaki 194 öğretmen ve bu okullardaki 349 veli oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel bölümüne ait örneklemi ise yukarıdaki öğretmen ve veliler arasından gönüllülük esasına dayalı olarak seçilen 34 öğretmen ve 34 veli oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen öğretmen görüşlerini belirleme anketi, veli görüşlerini belirleme anketi, öğretmenler için yarı yapılandırılmış görüşme formu ve veliler için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmanın nicel boyutunu oluşturan veri analizleri, istatistik paket programı yardımıyla yapılmıştır. Okul öncesi eğitimde uyum haftasına ilişkin öğretmen ve veli görüşlerinin dağılımı, frekans, yüzde ve aritmetik ortalama kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca okul öncesi öğretmenlerinin yaş, mesleki kıdem, görev yapılan ilçe ve görev yapılan okul türüne göre; velilerin yaşı, çocuklarının cinsiyeti ve okul türü, ikamet edilen ilçe, anne ve baba eğitim durumuna göre okul öncesi eğitimde uyum haftasına ilişkin görüşleri arasında fark olup olmadığını belirlemek üzere parametrik olmayan tekniklerden ki-kare kullanılmıştır. Nitel veriler, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Nicel bulgularda öğretmen görüşlerine göre uyum haftası programının uygulanması için okulun sınıf içinde ve sınıf dışında fiziksel olanaklarının kısmen yeterli olduğu, uyum haftasının çocukların okulun fiziksel ortamını daha hızlı tanımasına ve okulu güvenli bir ortam olarak algılamasına yardımcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Nitel bulgularda veli görüşlerine göre uyum haftasının önemli ve etkili olduğu, bu haftanın zayıf yönlerinin uygulama gün sayısının az olması, günlük uygulama saatinin fazla olması, çocukların birbirlerinden olumsuz etkilenmesi, veliler için bilgilendirme yapılmaması, fiziksel ortamın hazır olmaması ve bütün çocukların katılmaması olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Okul öncesi eğitim, uyum haftası, okula uyum. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the opinions of teachers and parents about the week of orientation in pre-school education. For this purpose, mixed method including quantitative and qualitative research methods was used. In the quantitative dimension of the study, the survey research and in the qualitative study, the case study models were used. The universe of the study consists of independent kindergartens in Battalgazi and Yeşilyurt districts which are the central districts of Malatya province in the 2018-2019 academic year, 481 teachers working in kindergartens in primary and secondary schools and parents in these schools. The sample of the quantitative part of the research; the independent kindergarten in Battalgazi and Yeşilyurt districts consists of 194 teachers in kindergarten and 349 parents in these schools. The sample of the qualitative part of the study consisted of 34 teachers and 34 parents selected voluntarily from the above teachers and parents. In order to collect data, a teacher questionnaire to decide teachers' opinions, a parental questionnaire to decide parents' opinions, a semi-structured interview form for teachers and a semi-structured interview form for parents were developed by the researcher. Data analysis, which constitutes the quantitative dimension of the study, has been done by using a statistical package program. The distribution of teachers 'and parents' opinions about the week of adaptation in pre-school education was analyzed by using frequency, percentage and arithmetic mean. In addition, according to the age, professional seniority of the preschool teachers, the district and the type of school in which duty is performed; the parents' age, the gender of their children and the type of school, the district of residence, the educational status of the parents, the chi-square was used as a non-parametric technique in order to determine whether there is a difference between about the week of adaptation in pre-school education. The qualitative data were analyzed with the content analysis method. In the quantitative findings, it was concluded that the physical facilities of the school in and out of the classroom were partially sufficient for the implementation of the program for the adaptation of teachers' opinions, that adaptation week helped children to recognize the school's physical environment faster and perceive the school as a safe environment. It was concluded that the week of adaptation to parental opinions was important and effective in the qualitative findings, the weaknesses of this week were low in practice, the daily practice time was, the children were negatively affected from each other, the parents were not informed, the physical environment was not ready and all the children did not participate. Keywords: Pre-school education, orientation week, school orientation. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Ana-baba tutumu tr_TR
dc.subject Parents attitude tr_TR
dc.subject Okul öncesi eğitim tr_TR
dc.subject Preschool education tr_TR
dc.subject Okula uyum tr_TR
dc.subject School adjustment tr_TR
dc.subject Öğretmen görüşleri tr_TR
dc.subject Teacher opinions tr_TR
dc.title Okul öncesi eğitimde uyum haftasına ilişkin öğretmen ve veli görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Teacher and parent views on the orientation week in pre-school education tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 133 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster