DSpace@İnönü

Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının siyaset okuryazarlık durumları (İnönü Üniversitesi örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demir, Altuğ Gürkan
dc.date.accessioned 2020-02-28T05:33:37Z
dc.date.available 2020-02-28T05:33:37Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Demir, A. G. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının siyaset okuryazarlık durumları (İnönü Üniversitesi örneği). Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, 1-105 s. İnönü Üniversitesi Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/15185
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı / Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler Eğitimin de okuyan öğretmen adaylarının siyaset okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve öğretmen adaylarının zihinlerindeki en iyi vatandaşlık eğitimi ve siyaset okuryazarlık aktarımını tespit etmektir. Çalışmada öncelikle kavramsal çerçeve oluşturulmuş ve bazı tanımlamalara yer verilmiştir. Araştırmamızın evreni, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler ve Türkçe Öğretmenliği Bölümü Sosyal Bilgiler Programında okuyan öğretmen adaylarıdır. Araştırmanın örneklemini ise 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler ve Türkçe Öğretmenliği Bölümü Sosyal Bilgiler Programı 1, 2, 3 ve 4. sınıflarda öğrenim gören öğretmen adayları arasından rastgele seçilen 142 öğrenci oluşturmuştur. Öğretmen adaylarına Beceri Düzeyleri ve Duyuşsal Eğilim ölçekleri uygulanmıştır. Ölçekler toplam 47 maddeden oluşmaktadır. Elde edilen veriler bilgisayar programları aracılığı ile çözümlenmiştir. Araştırmada Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının ülke meselelerini sık sık tartışan öğretmen adaylarının beceri düzeyleri bazen tartışan öğretmen adaylarına göre daha fazla olduğu, uluslararası meseleleri sık sık tartışan öğretmen adaylarının beceri düzeylerinin uluslararası meseleleri asla tartışmayan öğretmen adaylarına göre daha fazla olduğu ve Türkiye'deki meseleleri ve uluslararası konuları tartışan öğretmen adaylarının siyaset bilgi düzeylerinin bu meseleleri tartışmayan öğretmen adaylarına göre daha fazla olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Siyasi Okuryazarlık, Yurtseverlik, Sosyal bilgiler öğretmen adayı tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the political literacy levels of pre-service teacher candidates and to determine the best citizenship education and political literacy transfer in the minds of prospective teachers. Firstly, a conceptual framework is formed and some definitions are given. After the theoretical part, the teacher candidates' skill levels and affective tendency scales as well as achievement tests were applied. The scales consisted of 31 items which consisted of 47 items. The data were analyzed by means of computer programs. Research results in skill levels are often discussing teacher candidates in their countries the issue of Social Studies teachers which is sometimes more than the debate that teachers, international issues often international issues of skill levels to discuss the teachers never to be more than the discussion of teacher candidates and issues and international in Turkey It is concluded that the level of political knowledge of the prospective teachers who discuss the subjects is higher than the teacher candidates who do not discuss these issues. The sample of the study consisted of 142 randomly selected students from the 1st, 2nd, 3rd and 4th grades in the Social Studies Program of the Social Sciences and Turkish Language Teaching Department of Malatya İnönü University in the 2018-2019 academic year. The Ok Political Literacy Questionnaire "was distributed to the candidates of Social Literacy Teacher and the results of the questionnaires were tabulated with ANOVA, KRUSKAL-WALLİS analysis results. Key Words: Political Literacy, Patriotism, Social Studies tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Siyasi Okuryazarlık tr_TR
dc.subject Political Literacy tr_TR
dc.subject Sosyal bilgiler öğretmen adayı tr_TR
dc.subject Social Studies tr_TR
dc.title Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının siyaset okuryazarlık durumları (İnönü Üniversitesi örneği) tr_TR
dc.title.alternative Social studies politics of teacher candidates literacy conditions (İnönü University example) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 105 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster