DSpace Repository

Türkiye'de tiyatro/oyunculuk eğitimi veren lisans programlarında müzik derslerinin yeri ve önemi

Show simple item record

dc.contributor.author Sağlam, Buket
dc.date.accessioned 2020-02-28T06:17:16Z
dc.date.available 2020-02-28T06:17:16Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Sağlam, B. (2019). Türkiye'de tiyatro/oyunculuk eğitimi veren lisans programlarında müzik derslerinin yeri ve önemi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, 1-109 s. İnönü Üniversitesi Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/15192
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Müzik Eğitimi Anabilim Dalı / Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı Türkiye yükseköğretim düzeni içinde lisans düzeyinde yer alan tiyatro / oyunculuk eğitimi programları yapısında yer verilen müzik eğitimi alanına ilişkin derslerin yapısı, ders saatleri, çeşitliliği ve kapsamlarına ilişkin durumun tespitini yapmaktır. Çalışmanın kuramsal kısmında kaynak taraması yapılarak konu ile ilgili araştırmanın kuramsal temeli zenginleştirilmiştir. Araştırmanın yöntemi olarak tarama yöntemi kullanılmış olup, araştırmanın deseni ise durum tespiti olarak belirlenmiştir. Veri Toplama Aracı olarak AÜ- DTCF- TB ders programının verileri önemli görülmüş olup; Tiyatro bölümünde dört yıl içerisinde toplam 417 saat ders okutulduğu ve bu dersler arasında müzik dersleri kapsamında 11 tür müzik eğitimi alanı dersinin var olduğu, bu derslerin 13 derslik bir süre ile toplam 28 ders saati üzerinden gerçekleştirildiği tespit edilmiştir. Bu sayı toplam ders sayısının % 7'sini oluşturmaktadır. Bu veri: Tiyatro/Oyunculuk bölümlerinde müzik eğitiminin önemli bir yere sahip olduğunu göstermiştir. Tüm bunlara bağlı olarak bir sonuç elde edilmiştir ve sonuçlar kısmına eklenmiştir. Anahtar Sözcükler: Tiyatro, Eğitim, Oyunculuk, Müzik, İstihdam, Kadro, Yarı Zamanlı  tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study define the situations about courses structure, structure hours, versions and contents of music education under the context of theatre/ performing arts education in bachelor degree in higher institution. In the theoretical part of the study, by doing research search the theoretical basis of the research related to subject is riched. Qalitative and Quantitative Resarch Designs are used as research methods. Scanning Model is used as the research design. The data is obtained from AU – DTCF (Ankara University, Language, History and Geography Faculty) Theatre Department syllabuses. It is detected that in Theatre Department, during four years totally 417 hours courses are taught. In these courses there are 11 types couses in music teaching and these courses are studied as 28 courses hours with 13 hours duration. This duration constitutes the 7 % of total courses. This data shows that music education has an important place in Theatre/Acting Department. The results are gotten according to these data and added to the results chapter in our study. Key Words: Theatre, Education, Acting, Music, Employment, Staff, Part Time tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Tiyatro tr_TR
dc.subject Theatre tr_TR
dc.subject Müzik tr_TR
dc.subject Music tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Türkiye'de tiyatro/oyunculuk eğitimi veren lisans programlarında müzik derslerinin yeri ve önemi tr_TR
dc.title.alternative The posi̇ti̇ons and i̇mportance of the musi̇c courses that gi̇ve theatre and acti̇ng educati̇on at li̇cence programs i̇n turkey tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 109 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record