DSpace@İnönü

Lise öğrencilerinin ergen-ebeveyn kariyer uyumunun çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sanatı, Ainaz
dc.date.accessioned 2020-10-08T08:13:18Z
dc.date.available 2020-10-08T08:13:18Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Sanatı, Ainaz (2019). Lise öğrencilerinin ergen-ebeveyn kariyer uyumunun çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-98 ss. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/18284
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı, lise öğrencilerinin ergen-ebeveyn kariyer uyumunun çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Adana il merkezinde yer alan dört farklı lisede (Fen lisesi, Anadolu lisesi, Meslek lisesi ve İmam hatip lisesi) öğrenim gören 131'i kız ve 395'i erkek olmak üzere toplam 526 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada Sawitri, Creed ve Zimmer-Gembeck (2012) tarafından geliştirilen ve Akın, Gönülalan, Çebiş, Atik, Rezük ve Akın (2014) tarafından Türkçeye uyarlanan Ergen-Ebeveyn Kariyer Uyum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi SPSS 23.0 bilgisayar istatistik programı kullanılarak frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, gruplar arasındaki farkın incelenmesinde tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA) ve t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, lise öğrencilerinde ergen- ebeveyn kariyer uyumu, cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi ve akademik başarı düzeyi değişkenleri açısından farklılaşma olmadığı; okul türü, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi, değişkenleri açısından farklılaşma olduğu görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular, ilgili alan yazına dayanarak tartışılmış ve gelecek araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur. en_US
dc.description.abstract The main purpose of this study is to investigate adolescent-parent career adjustment of high school students in terms of various variables. The sample of the study consisted of 526 students (131 girls and 395 boys) studying in four different high schools (science high schools, Anatolian high schools, vocational high schools and Imam hatip high schools) in Adana city center in the spring term of 2017-2018 academic year. Adolescent-Parent Career Adaptation Scale developed by Sawitri, Creed and Zimmer-Gembeck (2012) and adapted to Turkish by Akın, Gönülalan, Çebiş, Atik, Rezük and Akın (2014) was used in the study. One-way ANOVA and t-test were used to analyze the data obtained in the study by using SPSS 23.0 computer statistical program. As a result of the study, there is no difference in adolescent-parent career adjustment, gender, age, grade level variables and academic achievement level among high school students: It is seen that there is differentiation in terms of the variables such as school type, father education level, mother education leveln and variables. The findings of the research were discussed based on the relevant literature and recommendations were made for future research. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Psikoloji en_US
dc.subject Psychology en_US
dc.title Lise öğrencilerinin ergen-ebeveyn kariyer uyumunun çeşitli değişkenler açısından incelenmesi en_US
dc.title.alternative Investigation of high school-parent career calculation of high school students in various variables en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.endpage 98 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster