DSpace@İnönü

Neil Postman'ın "Çocukluğun Yok Oluşu" fikri üzerinden hazırlanan ölçüt listesine göre Türkçe ders kitaplarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Pekaslan Özdaş, Selen
dc.date.accessioned 2021-02-27T15:45:31Z
dc.date.available 2021-02-27T15:45:31Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Pekaslan Özdaş, S. (2020). Neil Postman'ın "Çocukluğun Yok Oluşu" fikri üzerinden hazırlanan ölçüt listesine göre Türkçe ders kitaplarının incelenmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/19389
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı / Türkçe Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, değişen ve dönüşen çocukluğun ortaokul Türkçe ders kitaplarına yansımasını tespit etmektir. "Çocukluk" kavramının geçmişi ile günümüzdeki durumu arasındaki farklılıkları belirlemek amacıyla literatür taraması yapılmıştır. Bilinen çocukluğun yok olması sürecine etki eden faktörler, genel olarak beş başlık altında incelenmiştir. Aile yapısında yaşanan değişimlerin teknolojinin hayatımızda daha fazla yer almasının savaşların, ekonomik koşulların ve şehir hayatının etkilerinin çocukluğun yok oluşunu hızlandırdığı görülmüştür. Edinilen bilgiler ışığında, uzman görüşü de alınarak bir ölçüt listesi geliştirilmiştir. Bu liste üzerinden 2019-2020 eğitim öğretim yılı ortaokul Türkçe ders kitapları incelenmiş içerik analizi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Neil Postman, Çocukluk, Çocukluğun Yok Oluşu, Türkçe Ders Kitapları en_US
dc.description.abstract The aim of this research is to determine the reflection of changing and transforming childhood in secondary school Turkish textbooks. A literature review was conducted to determine the differences between the history of the concept of "childhood" and its current state. Factors affecting the disappearance process of known childhood are generally examined under five categorıes. It has been observed that changes in family structure, more technology in our lives, wars, economic conditions and the effects of urban life are accelerating the disappearance of known childhood. In the light of the information obtained, a list of criteria was developed by getting the expert opinion. 2019-2020 academic year secondary school Turkish textbooks were analyzed using this list, and document review method was used. Various suggestions were made based on the results obtained from the research. Keywords: Neil Postman, Childhood, The disappearance of childhood, Turkish Course Books en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Neil Postman'ın "Çocukluğun Yok Oluşu" fikri üzerinden hazırlanan ölçüt listesine göre Türkçe ders kitaplarının incelenmesi en_US
dc.title.alternative Neil Postman's "The Disappearance of Childhood" according to the criteria list prepared from intellectual analysis of school Turkish course books en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster