DSpace Repository

Uzaktan eğitimde oyunlaştırma uygulamalarının üniversite öğrencilerinin İngilizce derslerindeki akademik başarı ve motivasyonlarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Ağaoğlu, Ayşenur
dc.date.accessioned 2021-02-27T15:49:48Z
dc.date.available 2021-02-27T15:49:48Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Ağaoğlu, A. (2020). Uzaktan eğitimde oyunlaştırma uygulamalarının üniversite öğrencilerinin İngilizce derslerindeki akademik başarı ve motivasyonlarına etkisi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/19390
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, uzaktan İngilizce derslerinde kullanılan oyunlaştırma uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonları üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma iç içe geçmiş karma araştırma desenine göre tasarlanmıştır. Bu amaçla sontest kontrol gruplu deneysel desene uygun olarak yürütülen araştırmanın nicel aşamasından elde edilen bulgular, nitel durum çalışması kapsamında deney grubundaki öğrencilerle yapılan odak grup görüşmeleriyle elde edilen bulgularla desteklenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Havacılık Yönetimi programında öğrenim gören 40 öğrenciden oluşmuştur. Çalışma kapsamında kullanılan veri toplama araçları "İngilizce Başarı Testi", "İngilizce Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği" ve "Odak Grup Görüşme Formu"ndan oluşmaktadır. Yapılan analizler sonucunda sontest puanlarına göre uzaktan İngilizce derslerinde kullanılan oyunlaştırma uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarını istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde artırdığı görülmüştür. Son test puanları itibariyle oyunlaştırma uygulamaları öğrencilerin genel motivasyonlarında anlamlı düzeyde bir fark yaratmazken motivasyon ölçeğinin alt faktörlerinden yetenek faktörü açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark gözlemlenmiştir. Kalıcılık testinden elde edilen sonuçlara göre oyunlaştırma uygulamalarının kullanıldığı deney grubunun akademik başarı ve motivasyon puanları kontrol grubundan anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. Ayrıca, odak grup görüşmelerinden elde edilen bulgulara göre deneysel süreçte kullanılan oyunlaştırmaya dayalı alıştırma ve dönüt uygulamarının öğrenciler üzerinde genel olarak olumlu bir etkiye sahip olduğu gözlemlenmiştir. Fakat, oyunlaştırma uygulamalarında yer alan rekabet ortamı ve süre kısıtlaması gibi özelliklerin öğrenciler tarafından olumsuz karşılandığı gözlemlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Uzaktan İngilizce eğitim, oyunlaştırma, akademik başarı, motivasyon en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to analyze the effect of gamification applications used in distance English classes over the student's academic success and motivation. The research is designed according to the "nested mixed design". For this purpose, the findings obtained from the quantitative part of the research conducted in accordance with the posttest only control group design were tried to be supported by the findings obtained through focus group interviews with the experimental group within the scope of the qualitative case study. The research group of the study is composed of 40 students who are studying at Aviation Department of Erzincan Binali Yıldırım University in the spring term of 2019-2020 academic year. Data collection tools used in research process consist of "Academic Achievement Test", "Motivation Scale Towards Learning English" and "Focus Group Discussion Form". As a result of the analyzes, it is observed that gamification used in distance English lessons increased the academic achievement of the students at a statistically significant level. As of the posttest scores, gamification applications does not make a significant difference in the overall motivation of the students, while a significant difference is observed in favor of the experimental group in terms of the ability factor, which is one of the sub-factors of the motivation scale. According to the results obtained from the delayed post test, gamification has a significant effect over the students' academic achievement and motivation. In addition, based on the findings from the focus group interviews, it was observed that the exercises and feedback practices based on gamification used in the experimental process has a generally positive effect on the students. However, it has been observed that the features such as competitive environment and time restriction in gamification practices are considered negative by students. Key words: Distance English learning, gamification, academic success, motivation en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Uzaktan eğitimde oyunlaştırma uygulamalarının üniversite öğrencilerinin İngilizce derslerindeki akademik başarı ve motivasyonlarına etkisi en_US
dc.title.alternative The effect of gamification on university student's academic success and motivation in distance language learning en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record