DSpace@İnönü

Türkiye Cumhuriyeti MEB'e bağlı özel ve devlet okullarında öğrenim gören 4.sınıf öğrencilerinin yazdığı hikâyelerin cümle uzunluğu, sıfat, zamir kullanımı ve anlatım biçimleri açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tosik, Hande
dc.date.accessioned 2021-02-27T16:53:10Z
dc.date.available 2021-02-27T16:53:10Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Tosik, H. (2020). Türkiye Cumhuriyeti MEB'e bağlı özel ve devlet okullarında öğrenim gören 4.sınıf öğrencilerinin yazdığı hikâyelerin cümle uzunluğu, sıfat, zamir kullanımı ve anlatım biçimleri açısından incelenmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/19394
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Sınıf Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, devlet ilkokulunda ve özel ilkokulda öğrenim gören ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazdıkları hikâyelerin; cümle uzunluğu, sıfat, zamir ve anlatım biçimlerinin belirlenmesi ve elde edilen verilere dayanarak, okul türüne göre öğrencilerin yazdıkları hikâyeler arasında fark olup olmadığının tespitinin yapılmasıdır. Araştırmada konuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı çeşitli kaynaklar taranarak; sosyal tabakalaşma ve dil, yazma eğitimi, anlatım biçimleri, zamir, sıfat ve cümle uzunluğu hakkında bilgi verilmiştir. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması deseni benimsenerek gerçekleştirilen araştırmanın katılımcılarını, 2019-2020 öğretim yılında Malatya il merkezinde yer alan dört ilkokulda okuyan 29 kız ve 31 erkek öğrenci olmak üzere toplam 60 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, öğrencilere uygulanan uygulama kâğıdı, çalışma yaprağı ve öğretmenlere yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler sürecinde ortaya konan ürünlerden oluşmaktadır. Uygulamanın sonucunda elde edilen verilerin analizi içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Verilerin yorumlanmasını kolaylaştırmak amacıyla sayısal ifadelerin yer aldığı tablolar oluşturularak yorumlanmıştır. Araştırmanın bulgularına dayalı olarak ulaşılan sonuçlara göre; özel ilkokulda ve devlet ilkokulunda okuyan ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin hikâyelerindeki; cümle uzunluklarında, toplam sıfat sayılarında, toplam zamir sayılarında ve anlatım biçimlerinde okul türüne göre bir farklılaşma olduğu tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract The purpose of this study is to write the stories written by the fourth grade students of primary school, who study at public primary and private primary schools; determining the length of the sentence, adjective, pronoun, and narrative forms and determining whether there is a difference between the stories written by students according to the type of school. In the research, various domestic and foreign sources on the subject are scanned; information about social stratification and language, writing education, forms of expression, pronoun, adjective and sentence length are given. Participants of our study, which was carried out by adopting a case study pattern, which is one of the qualitative research approaches, constitutes a total of 60 students, 29 female and 31 male students studying in four primary schools in Malatya city center in the 2019-2020 academic year. The research data consist of application papers applied to students, worksheets and products revealed during the semi-structured interviews with teachers. The analysis of the data obtained as a result of the application was analyzed by the content analysis method. In order to facilitate the interpretation of the data, tables containing numerical expressions were created and interpreted. According to the results reached based on the findings of the research; In the stories of the fourth grade students who study in private primary and public primary schools; It has been determined that there is a differentiation in sentence lengths, total adjective numbers, total pronoun numbers and narrative styles by school type. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Türkiye Cumhuriyeti MEB'e bağlı özel ve devlet okullarında öğrenim gören 4.sınıf öğrencilerinin yazdığı hikâyelerin cümle uzunluğu, sıfat, zamir kullanımı ve anlatım biçimleri açısından incelenmesi en_US
dc.title.alternative Analysis of story sentence lenghts, adjective, pronoun usage and phraseology of 4th graders whom attend private and public schools that are affiliated with the Turkish Republic Ministry of Education en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster