DSpace@İnönü

İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi sözcükte anlam alt öğrenme alanına ait kavram yanılgılarının tespitine ilişkin öğretmen görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çal, Gülbahar
dc.date.accessioned 2021-02-27T17:45:58Z
dc.date.available 2021-02-27T17:45:58Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Çal, G. (2020). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi sözcükte anlam alt öğrenme alanına ait kavram yanılgılarının tespitine ilişkin öğretmen görüşleri, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/19404
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Sınıf Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Türkçe Dersi müfredatında yer alan "Sözcükte Anlam" alt öğrenme alanı ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarından "durum çalışması" deseni kullanılarak gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 öğretim yılında Gaziantep il merkezinde yer alan üç ilkokulda görev yapan 24 kadın öğretmen ve 16 erkek öğretmen olmak üzere toplam 40 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri, "yarı yapılandırılmış görüşme formu" kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde "tema analizi" ve "betimsel analiz" deseni kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin tema, alt tema ve frekansları tablolar halinde gösterilmiş, tablolar analiz edilerek yorumları yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına dayalı olarak ulaşılan sonuçlara göre; öğretmenlerimiz kavram yanılgılarının çeşitli şekillerde tanımlarını yapmışlardır. Kültürel yapı ve sosyal çevre, dil, deneyimler, yaş, dikkat eksikliği, eksik ya da yanlış bilgi, yeterince çalışmama ve yeterince kitap okumama gibi faktörleri kavram yanılgılarının oluşum sebepleri arasında saymışlardır. Kavram yanılgılarının en çok eylül- ekim aylarında ve soyut özellik taşıyan konularda yaşandığı sonucuna ulaşılmıştır. Kavram yanılgılarının tespitinde birçok araç kullanılmasının yanında en çok öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatımlarından faydalanıldığı görülmüştür. Kavram yanılgılarının oluşumuna okunan kitap sayısının, kullanılan materyal ve görsel öğelerin, okul öncesi eğitim alma durumunun azaltıcı ve engelleyici bakımından etkisinin olumlu yönde olduğu görülmüştür. Cinsiyetin ise kavram yanılgılarının oluşumuna etkisi görülmemiştir. en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to determine misconceptions of fourth grade students of primary school related to the sub-learning area of "Meaning in Word" in the Turkish Course curriculum. The study group of the research, which is carried out using a "case study" pattern, which is one of the qualitative research approaches, consists of 40 teachers, 24 female teachers and 16 male teachers working in three primary schools in the city center of Gaziantep in the 2019-2020 academic year. The research data were obtained by using the semi-structured interview form. In the analysis of the data obtained from the research, "theme analysis" and "descriptive analysis" pattern were used. The themes, sub-themes and frequencies of the data obtained in the research are shown in tables, the tables are analyzed and their comments are made. According to the results reached based on the findings of the research; our teachers have made definitions of misconceptions in various ways. They considered factors such as cultural structure and social environment, language, experiences, age, lack of attention, incomplete or incorrect information, not working enough and not reading enough books among the reasons for the occurrence of misconceptions. It has been concluded that misconceptions are mostly experienced in September-October and subjects with abstract features. In addition to using many tools to detect misconceptions, it was seen that verbal and written expressions of students were mostly used. It has been observed that the number of books read, the material and visual elements used in the occurrence of misconceptions has a positive effect in terms of reducing and preventing the pre-school education situation. Gender, on the other hand, had no effect on the occurrence of misconceptions. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi sözcükte anlam alt öğrenme alanına ait kavram yanılgılarının tespitine ilişkin öğretmen görüşleri en_US
dc.title.alternative Opinions of the primary school fourth grade students on the determination of the misconception of the concept of sub-learning in the Turkish lessons en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster