DSpace@İnönü

Okuduğunu anlama becerisinin ilköğretim ikinci kademe matematik dersindeki akademik başarıya etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Gürbüztürk, Oğuz
dc.contributor.author Göktaş, Özlem
dc.date.accessioned 2016-07-19T08:03:24Z
dc.date.available 2016-07-19T08:03:24Z
dc.date.issued 2010
dc.date.submitted 2010
dc.identifier.citation Göktaş, Ö. 2010. Okuduğunu anlama becerisinin ilköğretim ikinci kademe matematik dersindeki akademik başarıya etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-103 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/3908
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı. 1-103 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Okuduğunu Anlama Becerisinin İlköğretim İkinci Kademe Matematik Dersindeki Akademik Başarıya Etkisi'ni belirlemektir. Bu nedenle tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Malatya il merkezinde bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 71 resmi ilköğretim okulunun 6. sınıf öğrencileri, örneklemini ise farklı sosyoekonomik çevrelerdeki okullardan ?sistematik tesadüfî (katmanlı) örnekleme? yoluyla alınan 300 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla Okuduğunu Anlama Başarı Testi ile Matematik Başarı Testi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 16.0 paket programı kullanılmış; Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Becerisi ve Matematik başarısı arasındaki ilişkiyi tespit etmek için Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı hesaplanmış ayrıca Frekans (f), Yüzde (%) ve verilerin homojen dağılıp dağılmadıklarına göre, t test, Varyans Analizi (ANOVA), Mann-Whitney U, Kruskall Wallis H gibi anlamlılık testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri ile matematik başarıları arasında yükseğe yakın bir ilişki olduğu (R=0,68); Cinsiyetlerine ve kitap okuma sıklıklarına göre öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri arasında anlamlı bir farkın olmadığı, cinsiyetlerine ve kitap okuma sıklıklarına göre öğrencilerin matematik başarıları arasında anlamlı bir farkın olmadığı; öğrencilerin soru çözerken okuduğunu anlamada zorlanıp zorlanmama durumlarına ve okulun sosyo-ekonomik düzeyine göre okuduğunu anlama becerileri arasında anlamlı bir fark olduğu, yine öğrencilerin soru çözerken okuduğunu anlamada zorlanıp zorlanmama durumlarına ve okulun sosyo-ekonomik düzeyine göre matematik başarıları arasında anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER Kabul ve Onay Sayfası ………………………………………………………… Onur Sözü ……………………………………………………………………… i Önsöz …………………………………………………………………………... ii Özet …………………………………………………………………………...... iii Abstract ………………………………………………………………………… v İçindekiler ……………………………………………………………………… vii Tablolar Listesi ………………………………………………………………… x Şekiller Listesi …………………………………………………………………. xii BÖLÜM 1 GİRİŞ 1.1. Araştırmanın Problemi ………………………………………………… 1 1.1.1. Araştırmanın Problem Cümlesi ………………………………….. 9 1.1.2. Araştırmanın Alt Problemleri ……………………………………. 9 1.2. Araştırmanın Amacı …………………………………………………… 10 1.3. Araştırmanın Önemi …………………………………………………… 10 1.4. Araştırmanın Varsayımları …………………………………………….. 10 1.5. Araştırma Konusunun Sınırlılıkları ……………………………………. 11 1.6. Araştırmanın Anahtar Kavramları ve Tanımları ………………………. 11 BÖLÜM 2 KURAMSAL ÇERÇEVE VE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR 2.1. KURAMSAL ÇERÇEVE ……………………………………………... 12 2.1.1.Okuma ve Okuduğunu Anlama…………………………………… 12 2.1.2. Okuduğunu Anlama İle Matematik Başarısı İlişkisi ……………. 26 2.2. İLGİLİ ARAŞTIRMALAR 38 BÖLÜM 3 YÖNTEM 3.1. Araştırmanın Modeli …………………………………………………... 43 3.2. Evren ve Örneklem ……………………………………………………. 43 3.3. Veri Toplama Aracı ve Geliştirilmesi …………………………………. 44 3.3.1. Okuduğunu Anlama Başarı Testi………………………………... 45 3.3.1.1Metinlerin Belirlenmesi…………………………………… 45 3.3.1.2. Uygulamada Kullanılan Kazanımların Belirlenmesi……... 46 3.3.1.3. Okuduğunu Anlama Başarı Testinin Hazırlanması………. 47 3.3.1.4. Okuduğunu Anlama Başarı Testinin Geçerlik ve Güvenirlik İşlemleri……………………………………… 48 3.3.2. Matematik Başarı Testi………………………………………… 48 3.4. Verilerin Toplanması …………………………………………………. 50 3.5. Verilerin Analizi ………………………………………………………. 50 3.6. Tablolarda Kullanılan İşaretlerin Açıklamaları ……………………….. 51 BÖLÜM 4 BULGULAR VE YORUMLAR 4.1. Araştırmaya Katılan Öğrencilere Ait Kişisel Bilgiler …………………. 52 4.2. Okuduğunu Anlama Becerisi İle Matematik Dersindeki Akademik Başarı Arasındaki İlişki ile İlgili Bulgular……………………………… 53 4.3. Cinsiyetlerine göre Öğrencilerin Matematik Başarıları ve Okuduğunu Anlama Becerileri İle İlgili Bulgular ...................................................... 54 4.4.Soru Çözerken Okuduğunu Anlamada Zorlanıp Zorlanmama Durumlarına Göre, Öğrencilerin Matematik Başarıları ve Okuduğunu Anlama Becerileri İle İlgili Bulgular …………………………………... 55 4.5. Kitap Okuma Sıklıklarına Göre, Öğrencilerin Matematik Başarıları ve Okuduğunu Anlama Becerileri ile İlgili Bulgular…………………… 57 4.6. Okulun Sosyo-ekonomik Düzeyine Göre Öğrencilerin Matematik Başarıları ve Okuduğunu Anlama Becerileri İle İlgili Bulgular……… 59 BÖLÜM 5 SONUÇ VE ÖNERİLER 5.1. Sonuçlar ……………………………………………………………….. 61 5.1.1. Araştırmaya Katılan Öğrencilerin Kişisel Bilgilerine İlişkin Sonuçlar ……………………………………………………….. 61 5.1.2. Araştırmanın alt problemine ilişkin sonuçlar……………………. 62 5.2. Öneriler ………………………………………………………………... 63 KAYNAKÇA ………………………………………………………………...... 64 EKLER EK-1 Araştırma Uygulama İzin Belgesi ..…………………………………….. 71 EK-2 Matematik Başarı Testi …….……………………………………………. 74 EK-3 Okuduğunu Anlama Başarı Testi …….…………………………………. 79 EK-4 Matematik Başarı Testine Ait Kazanımlar ve Kazanımları Ölçen Soru Numaraları ……………………………………………………………………... 87 EK-5 Okuduğunu Anlama Başarı Testine Ait Kazanımlar ve Kazanımları Ölçen Soru Numaraları ………………………………………………………… 88 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject okuduğunu anlama tr_TR
dc.subject matematik başarısı tr_TR
dc.subject sonucu görmeye dönük değerlendirme tr_TR
dc.subject ilköğretim altıncı sınıf tr_TR
dc.title Okuduğunu anlama becerisinin ilköğretim ikinci kademe matematik dersindeki akademik başarıya etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of reading comprehension skill on students' academic achievement in mathematics lesson at the second stage of primary school tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster