dc.contributor.advisor |
Gürbüztürk, Oğuz |
|
dc.contributor.author |
Göktaş, Özlem |
|
dc.date.accessioned |
2016-07-19T08:03:24Z |
|
dc.date.available |
2016-07-19T08:03:24Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.date.submitted |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Göktaş, Ö. 2010. Okuduğunu anlama becerisinin ilköğretim ikinci kademe matematik dersindeki akademik başarıya etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-103 ss. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/3908 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı. 1-103 ss. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, Okuduğunu Anlama Becerisinin İlköğretim İkinci Kademe Matematik Dersindeki Akademik Başarıya Etkisi'ni belirlemektir. Bu nedenle tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Malatya il merkezinde bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 71 resmi ilköğretim okulunun 6. sınıf öğrencileri, örneklemini ise farklı sosyoekonomik çevrelerdeki okullardan ?sistematik tesadüfî (katmanlı) örnekleme? yoluyla alınan 300 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla Okuduğunu Anlama Başarı Testi ile Matematik Başarı Testi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 16.0 paket programı kullanılmış; Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Becerisi ve Matematik başarısı arasındaki ilişkiyi tespit etmek için Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı hesaplanmış ayrıca Frekans (f), Yüzde (%) ve verilerin homojen dağılıp dağılmadıklarına göre, t test, Varyans Analizi (ANOVA), Mann-Whitney U, Kruskall Wallis H gibi anlamlılık testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri ile matematik başarıları arasında yükseğe yakın bir ilişki olduğu (R=0,68); Cinsiyetlerine ve kitap okuma sıklıklarına göre öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri arasında anlamlı bir farkın olmadığı, cinsiyetlerine ve kitap okuma sıklıklarına göre öğrencilerin matematik başarıları arasında anlamlı bir farkın olmadığı; öğrencilerin soru çözerken okuduğunu anlamada zorlanıp zorlanmama durumlarına ve okulun sosyo-ekonomik düzeyine göre okuduğunu anlama becerileri arasında anlamlı bir fark olduğu, yine öğrencilerin soru çözerken okuduğunu anlamada zorlanıp zorlanmama durumlarına ve okulun sosyo-ekonomik düzeyine göre matematik başarıları arasında anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. |
tr_TR |
dc.description.tableofcontents |
İÇİNDEKİLER
Kabul ve Onay Sayfası …………………………………………………………
Onur Sözü ……………………………………………………………………… i
Önsöz …………………………………………………………………………... ii
Özet …………………………………………………………………………...... iii
Abstract ………………………………………………………………………… v
İçindekiler ……………………………………………………………………… vii
Tablolar Listesi ………………………………………………………………… x
Şekiller Listesi …………………………………………………………………. xii
BÖLÜM 1
GİRİŞ
1.1. Araştırmanın Problemi ………………………………………………… 1
1.1.1. Araştırmanın Problem Cümlesi ………………………………….. 9
1.1.2. Araştırmanın Alt Problemleri ……………………………………. 9
1.2. Araştırmanın Amacı …………………………………………………… 10
1.3. Araştırmanın Önemi …………………………………………………… 10
1.4. Araştırmanın Varsayımları …………………………………………….. 10
1.5. Araştırma Konusunun Sınırlılıkları ……………………………………. 11
1.6. Araştırmanın Anahtar Kavramları ve Tanımları ………………………. 11
BÖLÜM 2
KURAMSAL ÇERÇEVE VE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR
2.1. KURAMSAL ÇERÇEVE ……………………………………………... 12
2.1.1.Okuma ve Okuduğunu Anlama…………………………………… 12
2.1.2. Okuduğunu Anlama İle Matematik Başarısı İlişkisi ……………. 26
2.2. İLGİLİ ARAŞTIRMALAR 38
BÖLÜM 3
YÖNTEM
3.1. Araştırmanın Modeli …………………………………………………... 43
3.2. Evren ve Örneklem ……………………………………………………. 43
3.3. Veri Toplama Aracı ve Geliştirilmesi …………………………………. 44
3.3.1. Okuduğunu Anlama Başarı Testi………………………………... 45
3.3.1.1Metinlerin Belirlenmesi…………………………………… 45
3.3.1.2. Uygulamada Kullanılan Kazanımların Belirlenmesi……... 46
3.3.1.3. Okuduğunu Anlama Başarı Testinin Hazırlanması………. 47
3.3.1.4. Okuduğunu Anlama Başarı Testinin Geçerlik ve
Güvenirlik İşlemleri……………………………………… 48
3.3.2. Matematik Başarı Testi………………………………………… 48
3.4. Verilerin Toplanması …………………………………………………. 50
3.5. Verilerin Analizi ………………………………………………………. 50
3.6. Tablolarda Kullanılan İşaretlerin Açıklamaları ……………………….. 51
BÖLÜM 4
BULGULAR VE YORUMLAR
4.1. Araştırmaya Katılan Öğrencilere Ait Kişisel Bilgiler …………………. 52
4.2. Okuduğunu Anlama Becerisi İle Matematik Dersindeki Akademik
Başarı Arasındaki İlişki ile İlgili Bulgular………………………………
53
4.3. Cinsiyetlerine göre Öğrencilerin Matematik Başarıları ve Okuduğunu
Anlama Becerileri İle İlgili Bulgular ......................................................
54
4.4.Soru Çözerken Okuduğunu Anlamada Zorlanıp Zorlanmama
Durumlarına Göre, Öğrencilerin Matematik Başarıları ve Okuduğunu
Anlama Becerileri İle İlgili Bulgular …………………………………...
55
4.5. Kitap Okuma Sıklıklarına Göre, Öğrencilerin Matematik Başarıları ve
Okuduğunu Anlama Becerileri ile İlgili Bulgular……………………
57
4.6. Okulun Sosyo-ekonomik Düzeyine Göre Öğrencilerin Matematik
Başarıları ve Okuduğunu Anlama Becerileri İle İlgili Bulgular………
59
BÖLÜM 5
SONUÇ VE ÖNERİLER
5.1. Sonuçlar ……………………………………………………………….. 61
5.1.1. Araştırmaya Katılan Öğrencilerin Kişisel Bilgilerine İlişkin
Sonuçlar ………………………………………………………..
61
5.1.2. Araştırmanın alt problemine ilişkin sonuçlar……………………. 62
5.2. Öneriler ………………………………………………………………... 63
KAYNAKÇA ………………………………………………………………...... 64
EKLER
EK-1 Araştırma Uygulama İzin Belgesi ..…………………………………….. 71
EK-2 Matematik Başarı Testi …….……………………………………………. 74
EK-3 Okuduğunu Anlama Başarı Testi …….…………………………………. 79
EK-4 Matematik Başarı Testine Ait Kazanımlar ve Kazanımları Ölçen Soru
Numaraları ……………………………………………………………………...
87
EK-5 Okuduğunu Anlama Başarı Testine Ait Kazanımlar ve Kazanımları
Ölçen Soru Numaraları …………………………………………………………
88 |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
okuduğunu anlama |
tr_TR |
dc.subject |
matematik başarısı |
tr_TR |
dc.subject |
sonucu görmeye dönük değerlendirme |
tr_TR |
dc.subject |
ilköğretim altıncı sınıf |
tr_TR |
dc.title |
Okuduğunu anlama becerisinin ilköğretim ikinci kademe matematik dersindeki akademik başarıya etkisi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The effect of reading comprehension skill on students' academic achievement in mathematics lesson at the second stage of primary school |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |