dc.contributor.advisor |
Taşkıran, Celal |
|
dc.contributor.author |
Selçuk, Mehmet Hasan |
|
dc.date.accessioned |
2016-07-19T12:17:53Z |
|
dc.date.available |
2016-07-19T12:17:53Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.date.submitted |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Selçuk, M. H. (2010). İlköğretim ikinci kademe öğrenci velilerinin beden eğitimi dersinin sosyalleşmeye etkilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-176 ss. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/3914 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu araştırmada; ilköğretim ikinci kademe öğrenci velilerinin mesleklerine ve öğrenim durumlarına göre beden eğitimi dersinin sosyalleşmeye etkilerine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2008?2009 eğitim-öğretim yılında Malatya il merkezinde bulunan 15 ilköğretim okulu oluşturmuştur. Araştırma bu okullarda ikinci kademe öğrenci velileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır. Anket, 779 öğrenci velisine uygulanmıştır. Öğrenci velileri, 6., 7. ve 8. sınıflardan rastgele (random) yöntemle seçilmişlerdir. Ölçme aracının (anket) güvenirliliği için test tekrar test yöntemi uygulanmıştır. 15 gün arayla 33 veliye uygulanması sonucu elde edilen test tekrar test yöntemine göre anketin güvenirlilik katsayısı 0,80 olarak ve tutarlılık katsayısı (Cronbach Alpha) 0,82 olarak bulunmuştur. İstatistiki çözümler için SPSS 11.0 (Statistical Packet For The Social Science) programından yararlanılmıştır. Kullanılan bu programda, anket sonuçlarına göre frekans (f), yüzde ve değişkenler arasındaki farkların bulunması için ki-kare yapılmıştır. Araştırma sonucunda, Öğrenci velilerinin beden eğitimi dersinin sosyalleşmeye etkilerine ilişkin görüşlerinde mesleklerine göre 1 veride anlamlı düzeyde farklılık bulunmuştur. Öğrenim düzeylerine göre ise 2 veride anlamlı farlılıklar bulunmuştur. Bunlar; 1) Öğrenci velilerinin, mesleklerine göre, beden eğitimi dersinin diğer öğretmenlerle iletişim kurmasında etkisinin fazla olduğuna ilişkin görüşlerinde anlamlı düzeyde bir farklılık çıkmıştır. 2) Öğrenci velilerinin, öğrenim düzeylerine göre, beden eğitimi dersinin diğer öğretmenlerle iletişim kurmasında etkisinin fazla olduğuna ilişkin görüşlerinde anlamlı düzeyde bir farklılık bulunmuştur. 3) Öğrenci velilerinin, öğrenim düzeylerine göre, beden eğitimi dersinin öğretim süreci esnasında öğrencilerin birbirleriyle etkileşim kurmalarına etkisinin fazla olduğuna ilişkin görüşlerinde anlamlı düzeyde bir farklılık çıkmıştır. |
tr_TR |
dc.description.tableofcontents |
ĠÇĠNDEKĠLER Sayfa No KABUL VE ONAY SAYFASI ONUR SÖZÜ…………………………………………………………….. i ÖZET…………………………………………………………………….. ii SUMMARY……………………………………………………………… iv ÖNSÖZ………………………………………………………………….. vi ĠÇĠNDEKĠLER………………………………………………………….. viii KISALTMALAR………………………………………………………… xii ÇĠZELGELER DĠZELGESĠ…………………………………………….. xiii ÇĠZĠMLER DĠZELGESĠ………………………………………………… xvii BÖLÜM I
1. GĠRĠġ …………………………………………………………………. 1
1.1. Problem Durumu………………………………………………… 1
1.2. Problem Cümlesi………………………………………………… 6
1.3. Alt Problemler…………………………………………………… 6
1.4. AraĢtırmanın Amacı……………………………………………... 7
1.5. Varsayımlar……………………………………………………… 7
1.6. AraĢtırmanın Önemi……………………………………………... 8
1.7. AraĢtırmanın Sınırlılıkları………………………………………... 9
1.8. Terimlerin Tanımı………………………………………………… 9
BÖLÜM II
2. GENEL BĠLGĠLER………………………………………………........11
2.1. Eğitim……………………………………………………………. 11
2.1.1. Tanımı……………………………………………………. 11
2.1.2. Eğitimin Amaçları………………………………………... 14
2.2. Beden Eğitimi………………………………………………......... 14
2.2.1. Tanımı……………………………………………………. 15
2.2.2. Beden eğitiminin önemi………………………………….. 17
2.2.3. Ġlköğretimde Beden Eğitimi Dersinin Niteliği……………. 20
2.3. Türk Milli Eğitiminin Amaçları…………………....................... 25
2.4. Beden Eğitiminin Amacı…………………………………………. 26
2.4.1. Fiziki GeliĢim Amacı…………………………………….. 26
2.4.2. Motor GeliĢim Amacı…………………………………….. 27
2.4.3. Zihinsel GeliĢim Amacı………………………………….. 28
2.4.4. Duygusal ve Sosyal GeliĢim Amacı……………………… 29
2.5. Beden Eğitiminin Okullardaki Amacı……………………………. 31
2.6. Beden Eğitimi Dersinin Ġlköğretim Düzeyindeki Genel Amaçları...32
2.7. Ġlköğretim…………………………………………………………. 33
2.7.1. Tanımı…………………………………………………….. 33
2.7.2. Ġlköğretimin Önemi……………………………………….. 33
2.7.3. Ġlköğretimin Amaçları…………………………………….. 34
2.8. Beden Eğitimi Öğretmeni………………………………………… 35
2.8.1. Tanımı……………………………………………………...36
2.8.2. Beden Eğitimi Öğretmeninin Görevleri…………………... 36
2.8.2.1. Ders Uygulamaları………………………………. 36
2.8.2.2. Spor Kolu Faaliyetleri…………………………… 38
2.8.2.3. Ġzcilik Faaliyetleri……………………………….. 39
2.8.2.4. Okul DıĢı Faaliyetleri……………………………. 39
2.8.2.5. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeninin Sosyal
Görevleri………………………………………… 40
2.9. YaĢ Grubuna Göre GeliĢim Özellikleri ……………………………42
2.9.1. 10–11 YaĢ Grubu GeliĢim Özellikleri (V.-VI. Sınıf)….…. 42
2.9.1.1. Ġlgi ve Ġhtiyaçları………………………………… 42
2.9.1.2. Beden Eğitimi Uygulamaları …………………… 42
2.9.2. 12–14 YaĢ Grubu GeliĢim Özellikleri (VII.-VIII. Sınıf).… 43
2.9.2.1. Ġlgi ve Ġhtiyaçları………………………………… 43
2.9.2.2. Beden Eğitimi Uygulamaları…………………….. 44
2.10. Eğitim-Beden Eğitimi ĠliĢkisi……………………………………. 44
2.11. Aile Kavramı……………………………………………………… 50
2.11.1. Aile ve Spor………………………………………………. 53
2.12. Oyun ve Çocuk………………………………………………….. 55
2.13. SosyalleĢme……………………………………………………… 63
2.13.1. SosyalleĢme Kavramı……………………………………. 63
2.13.2. SosyalleĢme Süreci………………………………………. 66
2.13.3. SosyalleĢme Araçları…………………………………….. 68
2.13.3.1. Aile……………………………………………… 68
2.13.3.2. ArkadaĢ Grupları………………………………… 69
2.13.3.3. Kitle ĠletiĢim Araçları…………………………… 69
2.14. SosyalleĢme-Eğitim ĠliĢkisi……………………………………. 70
2.15. SosyalleĢme-Beden Eğitimi ĠliĢkisi……………………………… 71
2.16. SosyalleĢme-Spor ĠliĢkisi………………………………………… 73
2.17. Ġlgili AraĢtırmalar………………………………………………… 77
BÖLÜM III
3. MATERYAL VE YÖNTEM………………………………………......84
3.1. Materyal…………………………………………………………. 84
3.1.1. AraĢtırmanın Yöntemi…………………………………… 84
3.1.2. Evren ve Örneklem……………………………………… 84
3.2. Yöntem………………………………………………………….. 86
3.2.1. Veri Toplama Aracı………………………………………. 86
3.2.2. Veri Toplama Aracının GeliĢtirilmesi…………………….. 86
3.2.3. Veri Toplama Aracının Uygulanması…………………….. 86
3.2.4. Verilerin Çözümü ve Yorumlanması……………………… 87
BÖLÜM IV
4. BULGULAR VE YORUM…...........…………………………………….88
4.1. Öğrenci Velilerinin Mesleklerine Göre Beden Eğitimi Dersinin
SosyalleĢmeye Etkilerine ĠliĢkin GörüĢlerinin Ġncelenmesi……….. 88
4.2. Öğrenci Velilerinin Öğrenim Durumlarına Göre Beden Eğitimi Dersinin SosyalleĢmeye Etkilerine ĠliĢkin GörüĢlerinin Ġncelenmesi………...111
BÖLÜM V
5. SONUÇ, DEĞERLENDĠRME VE ÖNERĠLER………………….......133
5.1. Sonuç ve Değerlendirme ………………………………………..... 133
5.2. Öneriler…………………………………………………………… 139
KAYNAKÇA………………………………………………………………….. 140 EKLER EK–1. Anket Formu……………………………………………………………. 153 EK–2. YazıĢmalar……………………………………………………………… 155 EK -2A. Milli Eğitim Müdürlüğüne Yazılan Yazı…………………….. 155 EK-2B. Milli Eğitim Müdürlüğünün Verdiği Cevap………………….. 156 ÖZGEÇMĠġ…………………………………………………………………… 157 |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
beden eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
sosyalleşme |
tr_TR |
dc.subject |
ilköğretim |
tr_TR |
dc.subject |
veli |
tr_TR |
dc.title |
İlköğretim ikinci kademe öğrenci velilerinin beden eğitimi dersinin sosyalleşmeye etkilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
he analization of opinion of primary school second grade student's parents abaout the effect of physical educatıon on socialization process |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |