DSpace@İnönü

Flüt eğitiminde Marcel Moyse'a ait ?De La Sonorite? adlı metodun içeriği ve çalışma yöntemleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Şentürk, Nezihe
dc.contributor.author Topcan, Tuğba
dc.date.accessioned 2016-07-26T12:48:26Z
dc.date.available 2016-07-26T12:48:26Z
dc.date.issued 2011
dc.date.submitted 2011
dc.identifier.citation Topcan, T. (2011). Flüt eğitiminde Marcel Moyse'a ait ?De La Sonorite? adlı metodun içeriği ve çalışma yöntemleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-117 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/3946
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı. 1-117 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, 20. Yüzyıl itibari ile Avrupa ve Amerika'da ? Ton kavramı ve Sonorite ? üzerine yazılan birçok flüt metodunun kaynağı olan ve Fransız Ekolü'nü temsil eden ? De La Sonorite - Art Et Technique? metodunun içeriğini ve çalışma yöntemlerini açıklayarak diğer flüt metodlarına göre farkını ve ülkemizdeki kullanılırlık düzeyini ortaya koymaktır. Bu araştırma, betimsel nitelik taşımakta olup kaynak tarama yöntemi ve görüşme tekniği uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Metotta yer alan bilgiler, incelenen farklı flüt metotları, önceki tezler ve flütte ton geliştirme üzerine yazılmış makalelerden elde edilen verilerle karşılaştırılarak örneklendirilmiş ve sunulmuştur. Buna ek olarak, De La Sonorite'de yer alan kazanımlar doğrultusunda bazı örnek eserler ve etütlere ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Geçmişten günümüze flüt yapımcılarının geliştirdiği mekanizmalar ve kullanılan malzemelerin de ?güzel bir sonoriteye erişme? konusunda katkı sağladığına değinilmiş ve her bir yenilik kronolojik olarak sıralanmıştır. Ülkemizde flüt eğitimi veren flütistler için hazırlanan sorular doğrultusunda görüşmeler yapılarak bulgu ve yorumlar elde edilmiştir. Sonuç olarak De La Sonorite metodunun flüt derslerinde kullanıldığı, tonu ve sonoriteyi geliştirmesi yönüyle diğer flüt metotlarından ayrıldığı, nefes,diyafram tekniği ve dudak pozisyonunun tonun kalitesini etkilediği saptanmış ve çalışma yöntemleri konusunda önerilere yer verilmiştir. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI ÖNSÖZ.............................................................................................................................i ÖZET...............................................................................................................................ii ABSTRACT....................................................................................................................iii İÇİNDEKİLER..............................................................................................................iv ŞEKİLLER LİSTESİ...................................................................................................vii TABLOLAR LİSTESİ................................................................................................viii BÖLÜM I.........................................................................................................................1 GİRİŞ...............................................................................................................................1 1.1. Flüt............................................................................................................................1 1.1.1. Tanımı................................................................................................................1 1.1.2. Teknik Özellikleri..............................................................................................1 1.1.3. Tahta Üflemeli Ailesindeki Yeri......................................................................1 1.1.4. Orkestradaki Yeri.............................................................................................2 1.1.5. Flüt Ailesi...........................................................................................................2 1.1.6.Tasarım ve Buluş................................................................................................5 1.1.7.Yapısı ve Yapımı................................................................................................6 1.2. Marcel Moyse.................................................................................8 1.3. Flütün Mekanizmasında Tarihten Günümüze Yapılan Değişiklikler..............15 1.3.1. Eski Flüt...........................................................................................................15 1.3.1.1. Orta Çağ ve Rönesans..............................................................................15 1.3.1.2. 17 ve 18. yy................................................................................................15 1.3.1.3. 19 . yy........................................................................................................16 1.3.2. Boehm Çağı ve Theobald Boehm...................................................................17 1.3.2.1. Theobald Boehm (1794 - 1881)...............................................................17 1.3.2.2. Boehm „in Geliştirdikleri.........................................................................17 1.3.3. Boehm ve Diğerleri..........................................................................................18 1.3.4. Boehm’in Ötesinde 20.Y.Y., Bazı Çağdaş Gelişmeler..................................19 1.3.4.1. 21. yy..........................................................................................................20 1.4. Flüt Eğitimi.............................................................................................................28 1.4.1. Temel Yapı.......................................................................................................33 1.4.1.1. Çalgı Bilgisi...............................................................................................33 1.4.2. Teknik...............................................................................................................34 1.4.3. Diziler ve Arpejler...........................................................................................34 1.4.4. Repertuvar.......................................................................................................35 1.4.5. Teori.................................................................................................................35 1.4.6. Deşifre............................................................................................................... 36 1.4.7. Kulak................................................................................................................36 1.5. Problem ................................................................................................................... 37 1.6. Amaç.......................................................................................................................38 1.7. Önem.......................................................................................................................38 1.8. Varsayımlar............................................................................................................38 1.9. Sınırlılıklar............................................................................................................. 39 1.10. Tanımlar...............................................................................................................39 BÖLÜM II.....................................................................................................................40 2. KURAMSAL BİLGİLER........................................................................................40 2.1. Nefes....................................................................................................................41 2.2. Yorum.................................................................................................................. 43 2.3. Artikülasyon ....................................................................................................... 45 2.4. Verimli Bir Çalışma İçin İzlenmesi Gereken Yollar....................................... 46 2.5. Amböşür ( Ağızlık ) Ve Ses Üretimi.................................................................47 2.6. Ton Rengi ............................................................................................................ 50 2.7. Entonasyon.......................................................................................................... 51 2.8. Ton.......................................................................................................................53 2.9. “De la Sonorite&Art Et Technique ”...............................................................54 2.9.1. Tonun 3 Oktavdaki tınısı ve homojenliği......................................................56 2.9.2. Birinci Oktavda Tonun Yumuşaklığı............................................................63 2.9.3. Dil atma ve Notaları Bağlamak...................................................................... 66 2.9.4. Tonun Dolgunluğu .......................................................................................... 69 2.9.5. Yorumda Tonun Kontrolü ............................................................................. 70 BÖLÜM III....................................................................................................................75 3. İLGİLİ ARAŞTIRMALAR.....................................................................................75 BÖLÜM IV....................................................................................................................77 4. YÖNTEM..................................................................................................................77 4.1. Araştırmanın Modeli.........................................................................................77 4.2. Evren ve Örneklem............................................................................................77 4.3. Verileri Toplama Teknikleri ............................................................................. 77 4.4. Verilerin Analizi.................................................................................................77 BÖLÜM V.....................................................................................................................78 5. BULGULAR VE YORUM.......................................................................................78 BÖLÜM VI....................................................................................................................87 SONUÇ VE ÖNERİLER..............................................................................................87 6.1. SONUÇLAR.......................................................................................................87 6.2. ÖNERİLER:.......................................................................................................89 KAYNAKÇA .................................................................................................................91 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject flüt tr_TR
dc.subject flüt eğitimi tr_TR
dc.subject Marcel Moyse tr_TR
dc.subject De La Sonorite tr_TR
dc.title Flüt eğitiminde Marcel Moyse'a ait ?De La Sonorite? adlı metodun içeriği ve çalışma yöntemleri tr_TR
dc.title.alternative Content of ?De La Sonorite ? method of Marcel Moyse in flute training and study methods tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster