dc.contributor.advisor |
Şentürk, Nezihe |
|
dc.contributor.author |
Topcan, Tuğba |
|
dc.date.accessioned |
2016-07-26T12:48:26Z |
|
dc.date.available |
2016-07-26T12:48:26Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.date.submitted |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Topcan, T. (2011). Flüt eğitiminde Marcel Moyse'a ait ?De La Sonorite? adlı metodun içeriği ve çalışma yöntemleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-117 ss. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/3946 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı. 1-117 ss. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, 20. Yüzyıl itibari ile Avrupa ve Amerika'da ? Ton kavramı ve Sonorite ? üzerine yazılan birçok flüt metodunun kaynağı olan ve Fransız Ekolü'nü temsil eden ? De La Sonorite - Art Et Technique? metodunun içeriğini ve çalışma yöntemlerini açıklayarak diğer flüt metodlarına göre farkını ve ülkemizdeki kullanılırlık düzeyini ortaya koymaktır. Bu araştırma, betimsel nitelik taşımakta olup kaynak tarama yöntemi ve görüşme tekniği uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Metotta yer alan bilgiler, incelenen farklı flüt metotları, önceki tezler ve flütte ton geliştirme üzerine yazılmış makalelerden elde edilen verilerle karşılaştırılarak örneklendirilmiş ve sunulmuştur. Buna ek olarak, De La Sonorite'de yer alan kazanımlar doğrultusunda bazı örnek eserler ve etütlere ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Geçmişten günümüze flüt yapımcılarının geliştirdiği mekanizmalar ve kullanılan malzemelerin de ?güzel bir sonoriteye erişme? konusunda katkı sağladığına değinilmiş ve her bir yenilik kronolojik olarak sıralanmıştır. Ülkemizde flüt eğitimi veren flütistler için hazırlanan sorular doğrultusunda görüşmeler yapılarak bulgu ve yorumlar elde edilmiştir. Sonuç olarak De La Sonorite metodunun flüt derslerinde kullanıldığı, tonu ve sonoriteyi geliştirmesi yönüyle diğer flüt metotlarından ayrıldığı, nefes,diyafram tekniği ve dudak pozisyonunun tonun kalitesini etkilediği saptanmış ve çalışma yöntemleri konusunda önerilere yer verilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.tableofcontents |
İÇİNDEKİLER
KABUL VE ONAY SAYFASI
ÖNSÖZ.............................................................................................................................i
ÖZET...............................................................................................................................ii
ABSTRACT....................................................................................................................iii
İÇİNDEKİLER..............................................................................................................iv
ŞEKİLLER LİSTESİ...................................................................................................vii
TABLOLAR LİSTESİ................................................................................................viii
BÖLÜM I.........................................................................................................................1
GİRİŞ...............................................................................................................................1
1.1. Flüt............................................................................................................................1
1.1.1. Tanımı................................................................................................................1
1.1.2. Teknik Özellikleri..............................................................................................1
1.1.3. Tahta Üflemeli Ailesindeki Yeri......................................................................1
1.1.4. Orkestradaki Yeri.............................................................................................2
1.1.5. Flüt Ailesi...........................................................................................................2
1.1.6.Tasarım ve Buluş................................................................................................5
1.1.7.Yapısı ve Yapımı................................................................................................6
1.2. Marcel Moyse.................................................................................8
1.3. Flütün Mekanizmasında Tarihten Günümüze Yapılan Değişiklikler..............15
1.3.1. Eski Flüt...........................................................................................................15
1.3.1.1. Orta Çağ ve Rönesans..............................................................................15
1.3.1.2. 17 ve 18. yy................................................................................................15
1.3.1.3. 19 . yy........................................................................................................16
1.3.2. Boehm Çağı ve Theobald Boehm...................................................................17
1.3.2.1. Theobald Boehm (1794 - 1881)...............................................................17
1.3.2.2. Boehm „in Geliştirdikleri.........................................................................17
1.3.3. Boehm ve Diğerleri..........................................................................................18
1.3.4. Boehm’in Ötesinde 20.Y.Y., Bazı Çağdaş Gelişmeler..................................19
1.3.4.1. 21. yy..........................................................................................................20
1.4. Flüt Eğitimi.............................................................................................................28
1.4.1. Temel Yapı.......................................................................................................33
1.4.1.1. Çalgı Bilgisi...............................................................................................33
1.4.2. Teknik...............................................................................................................34
1.4.3. Diziler ve Arpejler...........................................................................................34
1.4.4. Repertuvar.......................................................................................................35
1.4.5. Teori.................................................................................................................35
1.4.6. Deşifre............................................................................................................... 36
1.4.7. Kulak................................................................................................................36
1.5. Problem ................................................................................................................... 37
1.6. Amaç.......................................................................................................................38
1.7. Önem.......................................................................................................................38
1.8. Varsayımlar............................................................................................................38
1.9. Sınırlılıklar............................................................................................................. 39
1.10. Tanımlar...............................................................................................................39
BÖLÜM II.....................................................................................................................40
2. KURAMSAL BİLGİLER........................................................................................40
2.1. Nefes....................................................................................................................41
2.2. Yorum.................................................................................................................. 43
2.3. Artikülasyon ....................................................................................................... 45
2.4. Verimli Bir Çalışma İçin İzlenmesi Gereken Yollar....................................... 46
2.5. Amböşür ( Ağızlık ) Ve Ses Üretimi.................................................................47
2.6. Ton Rengi ............................................................................................................ 50
2.7. Entonasyon.......................................................................................................... 51
2.8. Ton.......................................................................................................................53
2.9. “De la Sonorite&Art Et Technique ”...............................................................54
2.9.1. Tonun 3 Oktavdaki tınısı ve homojenliği......................................................56
2.9.2. Birinci Oktavda Tonun Yumuşaklığı............................................................63
2.9.3. Dil atma ve Notaları Bağlamak...................................................................... 66
2.9.4. Tonun Dolgunluğu .......................................................................................... 69
2.9.5. Yorumda Tonun Kontrolü ............................................................................. 70
BÖLÜM III....................................................................................................................75
3. İLGİLİ ARAŞTIRMALAR.....................................................................................75
BÖLÜM IV....................................................................................................................77
4. YÖNTEM..................................................................................................................77
4.1. Araştırmanın Modeli.........................................................................................77
4.2. Evren ve Örneklem............................................................................................77
4.3. Verileri Toplama Teknikleri ............................................................................. 77
4.4. Verilerin Analizi.................................................................................................77
BÖLÜM V.....................................................................................................................78
5. BULGULAR VE YORUM.......................................................................................78
BÖLÜM VI....................................................................................................................87
SONUÇ VE ÖNERİLER..............................................................................................87
6.1. SONUÇLAR.......................................................................................................87
6.2. ÖNERİLER:.......................................................................................................89
KAYNAKÇA .................................................................................................................91 |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
flüt |
tr_TR |
dc.subject |
flüt eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Marcel Moyse |
tr_TR |
dc.subject |
De La Sonorite |
tr_TR |
dc.title |
Flüt eğitiminde Marcel Moyse'a ait ?De La Sonorite? adlı metodun içeriği ve çalışma yöntemleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Content of ?De La Sonorite ? method of Marcel Moyse in flute training and study methods |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |