DSpace Repository

İlköğretim sosyal bilgiler öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının insan hakları ve demokrasi dersinin işlenişine ilişkin görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.advisor Aksoy, Numan Durak
dc.contributor.author Dolanbay, Hacer
dc.date.accessioned 2016-07-26T12:57:06Z
dc.date.available 2016-07-26T12:57:06Z
dc.date.issued 2011
dc.date.submitted 2011
dc.identifier.citation Dolanbay, H. (2011). İlköğretim sosyal bilgiler öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının insan hakları ve demokrasi dersinin işlenişine ilişkin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-87 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/3947
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı. 1-87 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı İnsan Hakları ve Demokrasi dersine yönelik öğrenci görüşlerine başvurarak yardımcı bulgular elde etmek, sorunları tespit etmek ve daha verimli bir ders için yuapılması gerekenleri ortaya koymaktır.Çalışmanın alt boyutları cinsiyet, gelir, ikamet ve mezuniyet değişkenlerine göre incelenmiştir. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER ÖN SÖZ.......................................................................................................................iii ÖZET...........................................................................................................................iv İÇİNDEKİLER............................................................................................................vi KISALTMALAR LİSTESİ........................................................................................viii TABLOLAR LİSTESİ.................................................................................................ix I.BÖLÜM 1.GİRİŞ 1.1. Problem Durumu................................................................................................1 1.2. Tezin Amacı.......................................................................................................2 1.3. Tezin Önemi.......................................................................................................3 1.4. Çalışmanın Sınırlılıkları......................................................................................4 1. 5. Varsayımlar.......................................................................................................4 1.6. Tanımlar.............................................................................................................4 II. BÖLÜM İLGİLİ ALANYAZIN 2.1. İnsan Hakları ve Demokrasi................................................................................5 2.1.1 .Hak ve Özgürlük Nedir?................................................................................5 2.1.2.Temel Hak ve Özgürlükler............................................................................6 2.1.3. İnsan Hakları Kavramı ve Nitelikleri.............................................................7 2.1.4.İnsan Haklarının Sınıflandırılması.................................................................8 2.1.5. İnsan Hakları’nın Tarihsel Gelişimi..............................................................9 2.1.6.İnsan Haklarının Uluslararası Düzeyde Gelişimi..........................................11 2.1.7.İnsan Hakları ile İlgili Kurulu şlar................................................................13 2.1.8.Türkiye’de İnsan Hakları ve Demokrasinin Tarihsel Gelişimi......................13 2.1.9. Türkiye’de İnsan Hakları Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar..............18 2.2. Demokrasi........................................................................................................19 2.2.1.Demokrasi Kavramı....................................................................................19 2.2.2.Demokrasi’nin Tarihçesi.............................................................................19 2.2.3. Demokrasinin Nitelikleri............................................................................20 2.3. İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi..................................................................23 2.3.1.İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi’nin Anlamı.........................................23 2.3.2.İnsan Hakları Eğitimi’nin Amaçları.............................................................26 2.3.3. İnsan Hakları ve Demokrasi Dersinin Öğretimi..........................................28 2.4. İlgili Araştırmalar.............................................................................................29 III. BÖLÜM YÖNTEM 3.1. Araştırmanın Modeli.........................................................................................34 3.2.Araştırmanın Evreni ve Örneklemi.....................................................................34 Toplam:214.............................................................................................................35 3.3.Verilerin Toplanma Süreci.................................................................................35 3.4.Verilerin Çözümlenmesi ve Yorumlanması........................................................35 3.5.V erilerin Analizi................................................................................................35 3.5.1.Ölçme Aracının Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması....................................35 IV. BÖLÜM BULGULAR ve YORUMLAR 4.1.Cinsiyetlerine göre öğretmen adaylarının İnsan Hakları ve Demokrasi dersinin işlenişine ilişkin görüşlerinin alt boyutlarıyla ilişkisi................................................38 4.2. Gelirlerine göre öğretmen adaylarının İnsan Hakları ve Demokrasi dersinin işlenişine ilişkin görüşlerinin alt boyutlarıyla ilişkisi................................................45 4.3. İkametlerine göre öğretmen adaylarının İnsan Hakları ve Demokrasi dersinin işlenişine ilişkin görüşlerinin alt boyutlarıyla ilişkisi................................................51 4.4. Mezuniyetlerine göre öğretmen adaylarının İnsan Hakları ve Demokrasi dersinin işlenişine ilişkin görüşlerinin alt boyutlarıyla ilişkisi................................................58 5. SONUÇ VE ÖNERİLER.........................................................................................65 5.1. Sonuç................................................................................................................65 5.2. Öneriler............................................................................................................67 KAYNAKÇA.............................................................................................................69 EKLER:......................................................................................................................74 EK-1. İnsan Hakları ve Demokrasi Dersi Etkililiği Anketi.......................................75 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.title İlköğretim sosyal bilgiler öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının insan hakları ve demokrasi dersinin işlenişine ilişkin görüşleri tr_TR
dc.title.alternative The Opinions of CandidateTeachers that Study in the Primary Social Studies Teaching Programme about the teaching of Human Rights and Democracy Course tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.authorID TR57145 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record