dc.contributor.advisor |
Aksoy, Numan Durak |
|
dc.contributor.author |
Dolanbay, Hacer |
|
dc.date.accessioned |
2016-07-26T12:57:06Z |
|
dc.date.available |
2016-07-26T12:57:06Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.date.submitted |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Dolanbay, H. (2011). İlköğretim sosyal bilgiler öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının insan hakları ve demokrasi dersinin işlenişine ilişkin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-87 ss. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/3947 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı. 1-87 ss. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı İnsan Hakları ve Demokrasi dersine yönelik öğrenci görüşlerine başvurarak yardımcı bulgular elde etmek, sorunları tespit etmek ve daha verimli bir ders için yuapılması gerekenleri ortaya koymaktır.Çalışmanın alt boyutları cinsiyet, gelir, ikamet ve mezuniyet değişkenlerine göre incelenmiştir. |
tr_TR |
dc.description.tableofcontents |
İÇİNDEKİLER
ÖN SÖZ.......................................................................................................................iii
ÖZET...........................................................................................................................iv
İÇİNDEKİLER............................................................................................................vi
KISALTMALAR LİSTESİ........................................................................................viii
TABLOLAR LİSTESİ.................................................................................................ix
I.BÖLÜM 1.GİRİŞ
1.1. Problem Durumu................................................................................................1
1.2. Tezin Amacı.......................................................................................................2
1.3. Tezin Önemi.......................................................................................................3
1.4. Çalışmanın Sınırlılıkları......................................................................................4
1. 5. Varsayımlar.......................................................................................................4
1.6. Tanımlar.............................................................................................................4
II. BÖLÜM İLGİLİ ALANYAZIN
2.1. İnsan Hakları ve Demokrasi................................................................................5
2.1.1 .Hak ve Özgürlük Nedir?................................................................................5
2.1.2.Temel Hak ve Özgürlükler............................................................................6
2.1.3. İnsan Hakları Kavramı ve Nitelikleri.............................................................7
2.1.4.İnsan Haklarının Sınıflandırılması.................................................................8
2.1.5. İnsan Hakları’nın Tarihsel Gelişimi..............................................................9
2.1.6.İnsan Haklarının Uluslararası Düzeyde Gelişimi..........................................11
2.1.7.İnsan Hakları ile İlgili Kurulu şlar................................................................13
2.1.8.Türkiye’de İnsan Hakları ve Demokrasinin Tarihsel Gelişimi......................13
2.1.9. Türkiye’de İnsan Hakları Eğitimi Konusunda Yapılan Çalışmalar..............18
2.2. Demokrasi........................................................................................................19
2.2.1.Demokrasi Kavramı....................................................................................19
2.2.2.Demokrasi’nin Tarihçesi.............................................................................19
2.2.3. Demokrasinin Nitelikleri............................................................................20
2.3. İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi..................................................................23
2.3.1.İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi’nin Anlamı.........................................23
2.3.2.İnsan Hakları Eğitimi’nin Amaçları.............................................................26
2.3.3. İnsan Hakları ve Demokrasi Dersinin Öğretimi..........................................28
2.4. İlgili Araştırmalar.............................................................................................29
III. BÖLÜM YÖNTEM
3.1. Araştırmanın Modeli.........................................................................................34
3.2.Araştırmanın Evreni ve Örneklemi.....................................................................34
Toplam:214.............................................................................................................35
3.3.Verilerin Toplanma Süreci.................................................................................35
3.4.Verilerin Çözümlenmesi ve Yorumlanması........................................................35
3.5.V erilerin Analizi................................................................................................35
3.5.1.Ölçme Aracının Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması....................................35
IV. BÖLÜM BULGULAR ve YORUMLAR
4.1.Cinsiyetlerine göre öğretmen adaylarının İnsan Hakları ve Demokrasi dersinin işlenişine ilişkin görüşlerinin alt boyutlarıyla ilişkisi................................................38
4.2. Gelirlerine göre öğretmen adaylarının İnsan Hakları ve Demokrasi dersinin işlenişine ilişkin görüşlerinin alt boyutlarıyla ilişkisi................................................45
4.3. İkametlerine göre öğretmen adaylarının İnsan Hakları ve Demokrasi dersinin işlenişine ilişkin görüşlerinin alt boyutlarıyla ilişkisi................................................51
4.4. Mezuniyetlerine göre öğretmen adaylarının İnsan Hakları ve Demokrasi dersinin işlenişine ilişkin görüşlerinin alt boyutlarıyla ilişkisi................................................58
5. SONUÇ VE ÖNERİLER.........................................................................................65
5.1. Sonuç................................................................................................................65
5.2. Öneriler............................................................................................................67
KAYNAKÇA.............................................................................................................69
EKLER:......................................................................................................................74
EK-1. İnsan Hakları ve Demokrasi Dersi Etkililiği Anketi.......................................75 |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.title |
İlköğretim sosyal bilgiler öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının insan hakları ve demokrasi dersinin işlenişine ilişkin görüşleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The Opinions of CandidateTeachers that Study in the Primary Social Studies Teaching Programme about the teaching of Human Rights and Democracy Course |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
TR57145 |
tr_TR |