DSpace@İnönü

Müzik öğretmenliği programında alınan piyano eğitiminin müzik öğretmeninin mesleki yaşamına katkısı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Sağer, Turan
dc.contributor.author Öztürk, Seda
dc.date.accessioned 2016-07-28T06:10:03Z
dc.date.available 2016-07-28T06:10:03Z
dc.date.issued 2011
dc.date.submitted 2011
dc.identifier.citation Öztürk, S. (2011). Müzik öğretmenliği programında alınan piyano eğitiminin müzik öğretmeninin mesleki yaşamına katkısı. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-95 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/3957
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı. 1-95 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Müzik Öğretmenliği Programında Alınan Piyano Eğitiminin Müzik Öğretmeninin Mesleki Yaşamına Katkısını belirlemektir. Bu nedenle betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Ankara ili Yenimahalle ilçe merkezindeki ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapmakta olan 100 branş müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya, veri toplamak amacı ile anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmada yer alan maddeler, danışman ve uzman kişilerin önerileri doğrultusunda, araştırmacı tarafından geliştirilmiş ve 40 yargıdan oluşan ölçeğe, ankette uygulanmak üzere son şekli verilmiştir. Anket iki bölüm şeklinde düzenlenmiştir. Birinci bölüm, 12 adet soru kişisel bilgi formundan, ikinci bölüm ise, müzik öğretmenlerinin piyanoyu kullanma becerilerine ve piyanonun müzik eğitimindeki yeri ve önemine ilişkin görüşlerinin saptanması doğrultusunda beş alt problemi içeren 28 yargıdan oluşmaktadır. Birinci bölümde yer alan sorular, öğretmenlerin kişisel bilgilerini içermekte olup seçenekli ve açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Anketin cevap seçenekleri ?Likert? ölçeğine göre ?Çok Katılıyorum?, ?Katılıyorum?, ?Az Katılıyorum? ve ?Hiç Katılmıyorum? yargılarından oluşmaktadır. Araştırmada toplanan veriler üzerinde istatistiksel işlemler yapılabilmesi için, veriler önce düzenlenmiş, daha sonra bilgi kodlama formuna anketteki her yargıya verilen yanıtlar kodlanmıştır. Veriler istatistiksel işlemlerden (SPSS) geçirilmiştir. Veri toplama aracı olarak kullanılan anketteki yargıların seçeneklerine verilen yanıtların sayı değerleri, yüzde değerleri, aritmetik ortalama ve standart sapmaları belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, araştırma kapsamına giren müzik öğretmenlerinin piyanoyu tercih etmelerinde, çok sesli bir çalgı olması, temel müzik bilgi ve becerileri, solfej, kulak eğitimi ve ses eğitimi gibi çalışmalara katkı sağlayan bir çalgı olması aynı zamanda kulanım kolaylığı ve zengin eşlik yapabilme olanağına sahip olan bir çalgı olması gibi sebeplerin rol oynadığı ortaya çıkmıştır. Müzik öğretmenlerinin çoğunluğunun, piyanodan istenilen düzeyde yararlanmadıkları ve ayrıca müzik öğretmenliği programında uygulanan piyano eğitimi dersinin içeriğinin ilköğretim ve ortaöğretim okullarındaki müzik ders programlarıyla uyum göstermediği düşüncesinde oldukları sonucu ortaya çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak, çeşitli öneriler getirilmiştir. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI........................................................................................i ONUR SÖZÜ...................................................................................................................ii ÖNSÖZ...........................................................................................................................iii ÖZET..............................................................................................................................iv ABSTRACK...................................................................................................................vi İÇİNDEKİLER............................................................................................................viii TABLOLAR VE ŞEKİLLER LİSTESİ .....................................................................xi KISALTMALAR LİSTESİ.........................................................................................xv 1. BÖLÜM ......................................................................................................................1 GİRİŞ...............................................................................................................................1 1.1. Problemler..............................................................................................................1 1.2. Alt Problemler........................................................................................................1 1.3. Amaç......................................................................................................................2 1.4. Önem......................................................................................................................2 1.5. Varsayımlar............................................................................................................2 1.6. Sınırlılıklar.............................................................................................................3 1.7. Tanımlar.................................................................................................................3 2. BÖLÜM ......................................................................................................................4 KURAMSAL BİLGİLER VE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR........................................4 2.1. Kuramsal Bilgiler...................................................................................................4 2.1.1. Eğitim................................................................................................................4 2.1.2. Sanat Eğitimi.....................................................................................................6 2.1.3. Müzik................................................................................................................6 2.1.4. Müzik Eğitimi...................................................................................................8 2.1.5. Müzik Eğitiminde Öğretmen ve Çalgı Eğitiminin Önemi..............................13 2.1.6. Piyanonun Müzik Eğitimindeki Yeri Ve Önemi............................................16 2.2. İlgili Yayın ve Araştırmalar.................................................................................19 3. BÖLÜM.....................................................................................................................24 YÖNTEM ...................................................................................................................... 24 3.1. Araştırmanın Modeli............................................................................................24 3.2. Evren Ve Örneklem.............................................................................................24 3.3. Veri Toplama Araçları ve Geliştirilmesi..............................................................24 3.4. Verilerin Toplanması...........................................................................................29 3.5. Verilerin Analizi ve Yorumlanması.....................................................................29 4. BÖLÜM .................................................................................................................... 31 BULGULAR VE YORUMLAR..................................................................................31 4.1. Katılımcılara İlişkin Bulgular..............................................................................31 4.2. İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Müzik Öğretmenlerinin Müzik Derslerinde Piyanoyu Eşlik Çalgısı Olarak Tercih Etme Sebeplerine İlişkin Bulgular...................................................................................................37 4.3. İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Müzik Öğretmenlerinin Müzik Öğretmenliği Programında Uygulanan Piyano Eğitimini Öğretmenlik Mesleğinde Ne Derece Kullandıklarına İlişkin Bulgular....................................42 4.4. İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Müzik Öğretmenlerinin Müzik Öğretmenliği Programında Aldıkları “Piyano”, “Piyano Eşlik” ve “Armoni(Kontrpuan)” Derslerinin Süre ve İçeriğine İlişkin Bulgular...............49 4.5. İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Müzik Öğretmenlerinin Görüşleri Doğrultusunda Piyanonun Eğitime Sağladığı Katkılara İlişkin Bulgular............................................................................................................... 55 5. BÖLÜM ....................................................................................................................57 SONUÇLAR VE ÖNERİLER.....................................................................................57 5.1. Sonuçlar...............................................................................................................57 KAYNAKÇA................................................................................................................. 62 EKLER .......................................................................................................................... 66 1. Anket Formları....................................................................................................67 2. İzin belgeleri.......................................................................................................73 3. Müzik Öğretmeni Yetiştirmede Kullanılan Lisans Programları.........................76 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.title Müzik öğretmenliği programında alınan piyano eğitiminin müzik öğretmeninin mesleki yaşamına katkısı tr_TR
dc.title.alternative The contribution of piano training which is studied in the program of musicial education to the professionel teaching life of the music teacher tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster