dc.contributor.advisor |
Çeçen, Mehmet Akif |
|
dc.contributor.author |
Gülüşen, Ayşe |
|
dc.date.accessioned |
2016-08-01T07:24:25Z |
|
dc.date.available |
2016-08-01T07:24:25Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.date.submitted |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Gülüşen, A. (2011). Akran dönütünün ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerisine etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-166 ss. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/3978 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı. 1-166 ss. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı akran dönütünün ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerisine bir etkisinin olup olmadığını belirlemektir. Bu nedenle araştırma deneysel modelde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada akran etkileşiminin nasıl gerçekleştiğini ortaya koymak amacıyla nitel tekniklerden yarı yapılandırılmış görüşmeden de yararlanılmıştır. Araştırmanın deney grubunu oluşturan 20 öğrenciye üçer öykü yazdırılmıştır. Oluşturulan öykülerde yazım ve noktalama, biçim, dil ve anlatım kısımlarına akranlarından dönüt almaları sağlanmıştır. İlk iki öykü için dönüt işlemi sağlanmıştır. Üçüncü öyküde ise öğrencilerin kendilerini dönütler doğrultusunda ne kadar geliştirdikleri görülmek istenmiştir. En son yazılan öykülere yazılı anlatımı değerlendirme formu doğrultusunda araştırmacı tarafından puanlar verilmiştir. Her bir öğrencinin akranına verdiği dönütler araştırmacı tarafından veri analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda akran dönütünün öyküleyici anlatımdan yüksek puan alan öğrencilere biçim ile dil ve anlatım kısmında faydalı olduğu; düşük puan alan öğrencilerin ise ek olarak noktalama işaretlerinde de kendilerini geliştirdikleri belirlenmiştir. Araştırmada akranların birbirlerine yanlış ve eksik dönüt verdikleri de belirlenmiştir. |
tr_TR |
dc.description.tableofcontents |
İÇİNDEKİLER
KABUL VE ONAY SAYFASI----------------------------------------------------------------------------------------------İV
ONUR SÖZÜ-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------V
ÖN SÖZ-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Vİ
ÖZET-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Vİİ
ABSTRACT----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Vİİİ
TABLOLAR LİSTESİ---------------------------------------------------------------------------------------------------------Xİ
KISALTMALAR---------------------------------------------------------------------------------------------------------------Xİİİ
GİRİŞ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1
1.1. Problem Durumu--------------------------------------------------------------------------------------------------1
1.2. ARAŞTIRMANIN AMACI---------------------------------------------------------------------------------------------2
1.3. ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ---------------------------------------------------------------------------------------------2
1.4. ARAŞTIRMANIN SINIRLILIKLARI----------------------------------------------------------------------------------4
1.5. VARSAYIMLAR--------------------------------------------------------------------------------------------------------4
1.6. TANIMLAR-------------------------------------------------------------------------------------------------------------5
2. KURAMSAL BİLGİLER VE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR-------------------------------------------------7
2.1. Yazma------------------------------------------------------------------------------------------------------------------7
2.2. Yazma Becerisi-----------------------------------------------------------------------------------------------------7
2.3. Yazma ile İlgili AraştIrmalar-----------------------------------------------------------------------------11
2.4. METİN VE ÖYKÜLEYİCİ METİN----------------------------------------------------------------------------------15
2.5. Dönüt ve Akran Dönütü--------------------------------------------------------------------------------------17
3. YÖNTEM-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------20
3.1. ARAŞTIRMA MODELİ-----------------------------------------------------------------------------------------------20
3.2. Evren ve Örneklem---------------------------------------------------------------------------------------------20
3.3. VERİ Toplama Teknİklerİ-------------------------------------------------------------------------------------20
3.4. VERİLERİN ANALİZİ------------------------------------------------------------------------------------------------21
4. BULGULAR VE YORUM--------------------------------------------------------------------------------------------23
4.1. 1 .ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUM--------------------------------------------------------------------23
4.2. 2.ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR---------------------------------------------------------------32
4.3 3 .ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR---------------------------------------------------------------38
4.4. 4.ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR---------------------------------------------------------------42
4.5. 5. ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR--------------------------------------------------------------49
4.6. 6.ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR---------------------------------------------------------------54
4.7. 7.ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR---------------------------------------------------------------58
4.8. 8. ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR--------------------------------------------------------------64
4.9. 9. ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR--------------------------------------------------------------71
4.10. 10.ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR-------------------------------------------------------------75
4.11. 11 .ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR-------------------------------------------------------------81
4.12. 12.ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR-------------------------------------------------------------85
4.13. 13 .ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR-------------------------------------------------------------92
4.14. 14. ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR------------------------------------------------------------96
4.15. 15.ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR-----------------------------------------------------------102
4.16. 16.ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR-----------------------------------------------------------106
4.17. 17.ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR-----------------------------------------------------------112
4.18. 18.ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR-----------------------------------------------------------117
4.19. 19.ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR-----------------------------------------------------------122
4.20. 20.ÖĞRENCİYE AİT BULGULAR VE YORUMLAR-----------------------------------------------------------126
4.21. TÜM ÖĞRENCİLERE AİT BULGULAR VE YORUMLAR-----------------------------------------------------131
5. SONUÇ VE ÖNERİLER--------------------------------------------------------------------------------------------136
5.1. Sonuç---------------------------------------------------------------------------------------------------------------136
5.2. ÖNERİLER-----------------------------------------------------------------------------------------------------------141
KAYNAKÇA--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------142
EKLER----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------148 |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
yazma becerisi |
tr_TR |
dc.subject |
öyküleyici metin |
tr_TR |
dc.subject |
akran dönütü |
tr_TR |
dc.title |
Akran dönütünün ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerisine etkisi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The effect of peer feedback on the pimary school-eighth grade students? ability of narrative text writing |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |