DSpace@İnönü

Fen ve teknoloji ders kitaplarında kullanılan analojilerin ve analojilere ilişkin sorunların betimlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demirci Güler, Pınar
dc.contributor.author Yağbasan, Rahmi
dc.date.accessioned 2016-09-05T06:09:33Z
dc.date.available 2016-09-05T06:09:33Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Demirci Güler, P. Yağbasan, R. (2008). Fen ve teknoloji ders kitaplarında kullanılan analojilerin ve analojilere ilişkin sorunların betimlenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 9, Sayı:16 , 105–122 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4331
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2008). Cilt: 9, Sayı:16. 105–122 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ilköğretim fen ve teknoloji dersi öğretiminde kullanılan analojileri ve analojilerin kullanımına ilişkin sorunları belirlemektir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmış, ilköğretim 4.,5., 6. sınıf fen ve teknoloji; 7. ve 8. sınıf fen bilgisi kitapları kaynak olarak kullanılmış, kitaplarda bulunan analojiler literatür doğrultusunda sınıflandırılmış ve analojilere ilişkin saptanan problemler belirtilmiştir.Çalışma sonucunda ilköğretim fen ve teknoloji ve fen bilgisi ders kitaplarında; toplam seksen dokuz adet analoji kullanıldığı; sayısal olarak sırasıyla 8, 4, 6, 7, 5 sınıf düzeylerinde yer aldığı görülmüştür. Kitaplarda kullanılan analojilerin genellikle basit düzeyde ve sözel, resimsel analojiler olduğu tespit edilmiştir. Analojilerin kullanımına ilişkin problemler incelendiğinde ise genel olarak, analojilerin sınırlılıklarının verilmemesi, bazı analojilerin öğrencilerin bilişsel seviyesinin üzerinde yer alırken bazılarının seviyenin altında yer alması, genişletilmiş analojiler yerine basit analojilerin kullanılması söylenebilir. Bu çalışmanın ışığında, kitaplarda analojiler kullanılırken kriterlerin dikkate alınması ve benzer çalışmaların farklı ders kitapları ve farklı alanlarda yapılması önerilmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study was to determine the problems concerning the use of analogies in general and analogies used in primary school science and technology lessons in particular. In this study, descriptive method was used. 4th, 5th, and 8th classes Science and Technology course books; 7 th, 8 th classes Science Books were used as a source. Analogies in the course books were classified according to the literature and the problems found related to the analogies are pointed out in the study. In this study it was seen that eighty-nine analogies were used in Science and Technology and in Science course books. These analogies were used in descending order as 8, 4, 6, 7, 5 class groups. Also it was seen that these analogies were generally at simple and pictorial analogies. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Analoji tr_TR
dc.subject Fen ve teknoloji eğitimi tr_TR
dc.subject Ders kitapları tr_TR
dc.subject Analogy tr_TR
dc.subject Science and technology tr_TR
dc.subject Education tr_TR
dc.subject Textbook tr_TR
dc.title Fen ve teknoloji ders kitaplarında kullanılan analojilerin ve analojilere ilişkin sorunların betimlenmesi tr_TR
dc.title.alternative The description of problems relating to analogies used in science and technology textbooks tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Başkent Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR36335 tr_TR
dc.contributor.authorID TR27652 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 16 tr_TR
dc.identifier.startpage 105 tr_TR
dc.identifier.endpage 122 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster