DSpace@İnönü

Fen bilimleri ve matematik eğitimi araştırmalarının analizi-1: anahtar kelimeler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tatar, Erdal
dc.contributor.author Tatar, Enver
dc.date.accessioned 2016-09-05T07:29:03Z
dc.date.available 2016-09-05T07:29:03Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Tatar, E. Tatar, E. (2008). Fen bilimleri ve matematik eğitimi araştırmalarının analizi-1: anahtar kelimeler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 9, Sayı:16. 89–103 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4341
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 9, Sayı:16. 89–103 ss. tr_TR
dc.description.abstract In this study, a descriptive analysis of science and mathematics education articles published in Turkey was purposed. The study was carried out based on the keywords of a total of 680 articles which were published in 26 refereed journals during 2000-2006. As a result of the analysis of the data obtained from the study, the following were found: (a) there were keywords including up to eight words, almost in the form of a sentence (b) The frequencies of nearly all keywords related to topics in the curriculum of science and mathematics were low c) Science and mathematics topics in the curriculum of primary school were studied less than topics in secondary and university level (d) Studies related to the misconceptions in the science education and related to attitude the mathematics education were mostly studied by researchers. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada, Türkiye’de yayınlanan fen bilimleri ve matematik eğitimi makalelerinin betimsel bir analizinin yapılması amaçlanmıştır. Çalışma, 2000–2006 yılları arasındaki yedi yıllık süreçte 26 hakemli dergide yayınlanmış, toplam 680 makalenin anahtar kelimeleri esas alınarak dizayn edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi sonucunda; (a) anahtar kelime olarak neredeyse cümle biçimindeki yapıların kullanıldığı, (b) fen ve matematik müfredatındaki konulara özgü anahtar kelimelerin hemen hemen tamamının frekansının düşük olduğu, (c) ilköğretim düzeyinde fen ve matematik müfredatı konularının ortaöğretim ve üniversite düzeyindeki konulara nazaran daha az ele alındığı (d) araştırmacıların, fen eğitiminde kavram yanılgısı ve matematik eğitimde ise tutum çalışmalarına daha çok ağırlık verdiği tespit edilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fen eğitimi tr_TR
dc.subject Matematik eğitimi tr_TR
dc.subject Eğitim araştırmaları tr_TR
dc.subject Anahtar kelimeler tr_TR
dc.subject Science education tr_TR
dc.subject Mathematics education tr_TR
dc.subject Educational research tr_TR
dc.subject Keywords tr_TR
dc.title Fen bilimleri ve matematik eğitimi araştırmalarının analizi-1: anahtar kelimeler tr_TR
dc.title.alternative Analysis of science and mathematics education articles published ın turkey-I: keywordsa tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR105315 tr_TR
dc.contributor.authorID TR106771 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 16 tr_TR
dc.identifier.startpage 89 tr_TR
dc.identifier.endpage 103 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster