DSpace@İnönü

İlköğretim II. Kademe öğrencilerinin boyun eğici davranış düzeylerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Atli, Abdullah
dc.contributor.author Kaya, Alim
dc.contributor.author Bölükbaşı Macit, Zerrin
dc.date.accessioned 2016-09-05T11:30:18Z
dc.date.available 2016-09-05T11:30:18Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Atli, A. Kaya, A. Bölükbaşı Macit, Z. (2010). İlköğretim II. Kademe öğrencilerinin boyun eğici davranış düzeylerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 1, 61-79 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4349
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 1, 61-79 ss. tr_TR
dc.description.abstract This study examined the submissive behaviors of second level of elementary school students at with respect to some variables. Participants were 430 students, 172 (42,6 %) girls and 231 (57,4 %) boys. Among these participants, 156 (38,6 %) were 6th graders, 104 (26%) were 7th graders, and 143 (35,4%) were 8th graders. The data were collected using Student Personal Information Form developed by researchers and Submissive Behaviors Scale. The data collected were analyzed using t-test, One-way ANOVA, Tukey Test, and Mann–Whitney U test. The findings revealed that students’ levels of submissive behaviors significantly differed by the variables including school type, gender, school class level, achievement, residence, economic level, mother’s and father’s education level, violence by mother and father. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada ilköğretim II. kademe öğrencilerinin boyun eğici davranış düzeyleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 172’si (%42,6) kız; 231’i (%57,4) erkek olmak üzere toplam 403 öğrenciden oluşmuştur. Çalışma grubunun 156’sı (%38,6) 6. sınıf; 104’ü (%26) 7. sınıf ve 143’ü (%35,4) 8. sınıf öğrencisidir. Veriler Boyun Eğici Davranışlar Ölçeği (BDEÖ) ve araştırmacılar tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Veriler t-testi, tek yönlü varyans analizi, Tukey Testi ve Mann Withney-U teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin boyun eğici davranış düzeyleri cinsiyet, annenin fiziksel şiddet uygulaması, babanın fiziksel şiddet uygulaması, okul türü, sınıf, okul başarısı, yaşanılan yer, sosyo- ekonomik düzey, annenin eğitim düzeyi ve babanın eğitim düzeyine göre anlamlı düzeyde fark gösterdiği anlaşılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Submissive behaviors tr_TR
dc.subject Bullying tr_TR
dc.subject Elementary school tr_TR
dc.subject Boyun eğici davranış tr_TR
dc.subject Zorbalık tr_TR
dc.subject İlköğretim okulu tr_TR
dc.title İlköğretim II. Kademe öğrencilerinin boyun eğici davranış düzeylerinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The research on submissive behaviour of students in the second level of elementary school tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara Turhan Dökmeci İlköğretim Okulu tr_TR
dc.contributor.authorID TR100775 tr_TR
dc.contributor.authorID TR125663 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 61 tr_TR
dc.identifier.endpage 79 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster