DSpace@İnönü

Yeni ilköğretim (1.–5. Sınıflar) programının algılanması ve benimsenmesi düzeyi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şimşek, Hüseyin
dc.contributor.author Adıgüzel, Abdullah
dc.date.accessioned 2016-09-05T13:01:47Z
dc.date.available 2016-09-05T13:01:47Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Şimşek, H. Adıgüzel, A. (2010). Yeni ilköğretim (1.–5. Sınıflar) programının algılanması ve benimsenmesi düzeyi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 2, 207–228 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4364
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 2, 207–228 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, yeni ilköğretim programının okul müdürleri ve sınıf öğretmenleri tarafından algılanma ve benimsenme düzeyini belirlemektir. Şanlıurfa il merkezindeki 58 ilköğretim okulu müdürü ve 395 sınıf öğretmenine uygulanan anket yoluyla elde edilen veriler analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırma bulguları, okul müdürleri ve sınıf öğretmenlerinin, yeni ilköğretim programının tüm boyutlarını yeterli düzeyinde benimsediklerini göstermiştir. Katılımcıların en yüksek düzeyde benimsedikleri boyut, programın kazanımlar ve öğretme- öğrenme süreci boyutlarıdır. Okul müdürleri ve sınıf öğretmenleri tarafından algılanma ve benimsenme düzeyi en düşük olan program öğesi ise değerlendirme boyutu olmuştur. Okul müdürleri, programın dört boyutuna ilişkin görüşlerinde de öğretmenlere oranla daha yüksek düzeyde katılım göstermişlerdir. Öğretmenlerin yeni ilköğretim programı hakkında bilgilendirilmeleri, programı algılama ve benimseme düzeylerini yükseltmiştir. Katılımcıların görüşlerine göre, yeni ilköğretim programının benimsenme düzeyi bakımından okul müdürleri ilk sırada yer almaktadır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the level of perception and adoption of the new curriculum by the primary school principals and class teachers. The data gathered using a questionnaire conducted on 58 primary school principals and 395 class teachers in the city centre of Şanlıurfa, was analyzed and interpreted. Findings of this study showed that school principals and class teachers have adopted this curriculum at satisfying level. The highest dimensions adopted by the participants was the “gains” and “teaching and learning process” of the new program. The lowest dimension perceived and adopted by school directors and class teachers was “evaluation”. Principals have shown more positive agreement with all four dimensions of curriculum than class teachers. Briefed of class teachers about the new curriculum has promoted their level of perception and adoption. According to opinions of participants, the school principals are the first who perceived and adopted the curriculum. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Primary education program tr_TR
dc.subject School principal tr_TR
dc.subject Class teacher tr_TR
dc.subject İlköğretim programı tr_TR
dc.subject Okul müdürü tr_TR
dc.subject Sınıf öğretmeni tr_TR
dc.title Yeni ilköğretim (1.–5. Sınıflar) programının algılanması ve benimsenmesi düzeyi tr_TR
dc.title.alternative The level of perception and adoption of new primary education program (1–5 classes) tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Harran Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR18678 tr_TR
dc.contributor.authorID TR25089 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 207 tr_TR
dc.identifier.endpage 228 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster