DSpace Repository

Beden eğitimi öğretmen adaylarının öz-yeterlik algıları ile mesleki kaygıları arasındaki ilişki

Show simple item record

dc.contributor.author Kafkas, M. Emin
dc.contributor.author Açak, Mahmut
dc.contributor.author Çoban, Bilal
dc.contributor.author Karademir, Tamer
dc.date.accessioned 2016-09-05T13:35:51Z
dc.date.available 2016-09-05T13:35:51Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Kafkas, M. E. Açak, M. Çoban, B. Karademir, T. (2010). Beden eğitimi öğretmen adaylarının öz-yeterlik algıları ile mesleki kaygıları arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 2, 93–111 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4368
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2010). Cilt. 11, Sayı. 2, 93–111 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışma, beden eğitimi öğretmen adaylarının öz-yeterlik algıları ile mesleki kaygı durumları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla çalışmaya, beden eğitimi spor öğretmenliği bölümlerinde okuyan ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 130’u kadın, 217’si erkek toplam 347 beden eğitimi öğretmen adayı katılmıştır. Beden eğitimi öğretmen adaylarına, Tschannen-Moran ve Hoy tarafından geliştirilen, geçerlik ve güvenilirlik çalışması Çapa ve diğ. tarafından yapılmış Öz-yeterlik ölçeği ile McCormack tarafından geliştirilen, geçerlik güvenirlik çalışması Özer ve diğ. tarafından yapılan Beden Eğitimi Öğretmenleri için Mesleki Kaygı ölçeği uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öz-yeterlik durumunun cinsiyet, lisanslı spor yapma ve lise türü değişkenine göre anlamlı farklılaştığı görülmüştür. Ayrıca öz-yeterlik ve mesleki kaygı durumları arasında orta düzeyde korelasyon olduğu da saptanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract This study aims at comparing the preservice physical education teachers’ self-efficacy beliefs and professional concern levels. 347 PE teachers candidate, 130 women and 217 men, accepted to participate voluntarily in the study. Data were collected through Teachers’ Sense of Efficacy Scale (TSES) developed by Tschannen-Moran and Hoy and adapted into Turkish by Çapa, Çakıroğlu and Sarıkaya, and Concern Scale for Physical Education Teachers developed by McCormack (1996) and adapted into Turkish by Özer, Şad, Açak and Kafkas. According to the findings of the study subjects’ self-efficacy levels differed significantly by gender, doing sports with a license and type of high school. Moreover, a moderate level of correlation was found between self-efficacy and professional concern levels. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Self-efficacy tr_TR
dc.subject Professional concern tr_TR
dc.subject Physical education tr_TR
dc.subject Öz-yeterlik tr_TR
dc.subject Beden eğitimi tr_TR
dc.subject Mesleki kaygı tr_TR
dc.title Beden eğitimi öğretmen adaylarının öz-yeterlik algıları ile mesleki kaygıları arasındaki ilişki tr_TR
dc.title.alternative Investigation of the relationship between preservice physical education teachers sense of self-efficacy and professional concerns tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi BESYO, Fırat Üniversitesi BESYO, Sütçü İmam Üniversitesi BESYO tr_TR
dc.contributor.authorID TR52319 tr_TR
dc.contributor.authorID TR58649 tr_TR
dc.contributor.authorID TR200169 tr_TR
dc.contributor.authorID TR25264 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 93 tr_TR
dc.identifier.endpage 111 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record