DSpace@İnönü

İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akıllı, Mustafa
dc.contributor.author Seven, Sabriye
dc.date.accessioned 2016-09-06T11:19:42Z
dc.date.available 2016-09-06T11:19:42Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Akıllı, M. Seven, S. (2010). İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 3, 61-73 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4382
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt. 11, Sayı. 3, 61-73 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada, İlköğretim Fen Bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutum düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Örneklemi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 125 son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Adaylara 20 olumlu, 15 olumsuz sorudan oluşan ve güvenirlik katsayısı 0,69 olarak hesaplanan “Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Sonuçta cinsiyetin ve mezun olunan lise türünün adayların tutumları üzerinde bir farklılığa sebep olmadığı anlaşılmıştır. Bunun yanı sıra örneklemi oluşturan öğretmen adaylarının tutum düzeylerinin çok da olumsuz yönde gelişmemiş olduğu belirlenmiş ancak sahip oldukları tutum düzeyinin arttırılmasının daha faydalı olacağı kanaatine varılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate prospective science teachers’ attitudes towards the profession of teaching. Sample of the study was chosen from the Department of Primary Science Teacher Education. In order to determine prospective science teachers’ attitudes “Profession of Teaching Attitude Scale” was used. The reliability coefficient for the scale was found as 0,69. Data were analyzed using SPSS program. As a result, it is found that gender and high school factors don’t affect the beliefs. After results it was concluded that it will be useful to improve their attitudes because of the importance of attitude concept in teaching. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject The profession of teaching tr_TR
dc.subject Attitude tr_TR
dc.subject Prospective teacher tr_TR
dc.subject Öğretmenlik mesleği tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Öğretmen adayı tr_TR
dc.title İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative An ınvestigation of prospective science teachers attitudes towards the profession of teaching tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR181992 tr_TR
dc.contributor.authorID TR12742 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 61 tr_TR
dc.identifier.endpage 73 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster