Öz:Bu araştırma, kesirlerin sayı doğrusu üzerindeki gösteriminde ilköğretim 3.sınıf öğrencilerinin öğrenme güçlüklerini ve ortak yanlışlıkların gerisinde yatan kavram yanılgılarını tespit etmek amacıyla yürütülmüştür. Bu amaçla, kesirlerin sayı doğrusu üzerindeki noktalarla eşleştirilmesinde yaşanan öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları teşhis testi yöntemi ile belirlenmeye çalışılmıştır (n=113). Bu eşleştirmelerde öğrencilerin yaşadıkları öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları tespit edilmiş, bunların giderilebilmesi için bir takım öneriler geliştirilmiştir.
Abstract:This study has been carried out to determine the 3rd grade students’ (n=113) learning difficulties in pointing the fractions on number line and to find out the misconceptions lying behind common mistakes. For this purpose, we have tried to determine learning difficulties in matching fractions with points on the number line and misconceptions by using the “Diagnosis test” method on the 3rd grade students (n=113). In this matching, the learning difficulties and misconceptions these students encounter have been determined and some proposals have been developed to come over these difficulties.