DSpace@İnönü

Okul öncesi öğretmenlerin fen etkinlikleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sağlam, Mehmet
dc.contributor.author Aral, Neriman
dc.date.accessioned 2016-09-28T13:35:11Z
dc.date.available 2016-09-28T13:35:11Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Sağlam, M. Aral, N. (2015). Okul öncesi öğretmenlerin fen etkinlikleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:16, Sayı:3, 87-102 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4542
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (2015). Cilt:16, Sayı:3, 87-102 ss. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of the study is to determine pre-school teachers’ ideas about science education. Fifteen out of the 30 teachers were from kindergarten located in the center of Ankara and Antalya, and the rest were from an independent-kindergarten. Those teachers were not trained for science education activities apart from bachelor’ years. Semi-structured interviews were conducted to obtain data from the teachers. According to the results; they are aware of the importance of science education, they see necessary and give positive opinion to science education activities in pre-school education. Teachers stated that they made use of previously prepared materials for activities, had science education activities every day, and thought science education activities were very beneficial to gain the purposes. In addition, they said that science education activities had positive effect on increasing attention, perception, and permanent learning; also gave an opportunity for learning by doing activities to increase the life experiences of children. tr_TR
dc.description.abstract Okul öncesi öğretmenlerin fen etkinlikleri hakkındaki görüşlerini belirlemek amacı ile gerçekleştirilen bu çalışma, Ankara ve Antalya il merkezinde anasınıfında ve bağımsız anaokulunda görev yapan 30 okul öncesi öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucunda elde edilen veriler analiz edildiğinde; okul öncesi öğretmenlerin fen etkinlikleri konusunda farkındalıklarının yüksek olduğu, lisans eğitimi dışında fen etkinlikleri ile ilgili bir eğitim almadıkları, fen etkinliklerini okul öncesinde gerekli gördükleri ve fen etkinliklerinin etkililiği konusunda olumlu bir görüşe sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin fen etkiliklerini planlamada önceden hazırlanmış örneklerden yararlandıkları, her gün fen etkinliğine yer verdikleri, sınıflarında yeterliliği tartışılsa da bir fen öğrenme merkezi bulunduğu, fen etkinliklerinin amacı kazandırmada son derece etkili olduğunu düşündükleri ve fen etkinliklerinin kalıcı öğrenme sağlaması, dikkat ve algıyı arttırması, yaparak yaşayarak öğrenme fırsatı vererek çocukların yaşam deneyimlerini ve özgüvenlerini arttırması gibi olumlu etkileri olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çocuk tr_TR
dc.subject Okul öncesi tr_TR
dc.subject Fen etkinlikleri tr_TR
dc.subject Okul öncesi öğretmenleri tr_TR
dc.subject Child tr_TR
dc.subject Pre-school tr_TR
dc.subject Science education tr_TR
dc.title Okul öncesi öğretmenlerin fen etkinlikleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi tr_TR
dc.title.alternative The study of determine pre-school teachers’ ıdeas about science education tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR233030 tr_TR
dc.contributor.authorID TR26553 tr_TR
dc.identifier.volume 16 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 87 tr_TR
dc.identifier.endpage 102 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster