DSpace@İnönü

Solfej eğitiminde kullanılması bakımından A. Adnan Saygun’un “toplu solfej II” kitabının metodolojik açıdan incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özaltunoğlu, Özlem
dc.contributor.author Arapgirlioğlu, Hasan
dc.date.accessioned 2016-10-14T06:14:38Z
dc.date.available 2016-10-14T06:14:38Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Özaltunoğlu, Ö. ve Arapgirlioğlu, H. (2011). Solfej eğitiminde kullanılması bakımından a. Adnan saygun’un “toplu solfej ıı” kitabının metodolojik açıdan incelenmesi. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi,1(1)2011- 173-182 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.ulakbim.gov.tr/inustd/article/view/1027000016/1027000016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4801
dc.description İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi,1(1)2011- 173-182 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada, A. Adnan Saygun‟un Toplu Solfej II kitabının solfej eğitiminde kullanılması bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Literatür tarama ve betimsel analiz yönteminin kullanıldığı araştırmada, Toplu Solfej II kitabı genel özellikleriyle tanıtılmış, solfej parçalarının çokseslilik durumu, parçaların dizi yapısı ve kullanılan ölçü sistemi tablolarla açıklanmıştır. Bu açıdan kitapta büyük oranda iki, üç ve dört partili eşliksiz solfej parçalarına yer verildiği, majör/minör dizilerin yanı sıra modal dizilerin de çoksesli kullanıldığı görülmektedir. Kitaptan seçilen örnekler üzerinde modal diziye sahip çok partili solfej parçaları, polifonik stilde yazılmış parçalarda görülen ayna ve yengeç kanon örnekleri, aynı yönde ve ters yönde yapılmış imitasyonlar (taklitler) incelenmiştir. Sonuç olarak; A. Adnan Saygun‟un Toplu Solfej II kitabı çok partili piyano eşlikli/eşliksiz solfej parçaları içeren, çokseslilik çalışmalarının başlangıcında polifonik stilde yazılmış kanon (ayna kanon, yengeç kanon), imitasyon (üst beşliden, alt dörtlüden vb., aynı yönde yapılmış, ters yönde yapılmış) ve koral örneklerine yer verilen değerli bir kaynaktır. Bu kaynağın günümüz müzik eğitimcileri tarafından tanınması, tanıtılması ve Çağdaş Türk Müziği bestecimizin eserlerinin solfej derslerinde kullanımının yaygınlık kazandırılması amacıyla girişimlerde bulunulmalıdır. tr_TR
dc.description.abstract In this study, it was aimed to analyse the solfege compositions take part in the book “Comprehensive Solfeggio II” by A. Adnan Saygun, in terms of their use in sight reading education. In the study, in which literature survey and descriptive anaylsis methods were used, the book “ Comprehensive Solfeggio II” was introduced with its‟ common features and related to the pieces, the level of polyphony, scale structure of the and the measure systems used were explained in tables. In that respect, it is seen that pieces in two, three and four parts were given place in the book and alongside the major and minor scales, modal scales were used polyphonically. Throughout the selected examples from the book, sight reading pieces in multi parts using modal scales, crab and mirror canon examples which were seen in the pieces written in polyphonic style and imitations in the same and opposite directions were studied. As a result, The book “ Comprehensive Solfeggio II” by A. Adnan Saygun is a valuable source within which sight reading pieces in multi parts with/without piano accompaniment are included and at the beginning of studies, canons (mirror and crab canons), imitations (from the fifth above, fourth below, etc. to the same directions, to the opposite directions) and choral examples are given place and steps should be taken by music institutions in the direction of introducing this valuable source to today‟s music educators, using it and generalizing/spreading the use of this contemporary Turkish composer‟s works in sight reading education. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Solfej tr_TR
dc.subject Ahmed Adnan Saygun tr_TR
dc.subject Kanon tr_TR
dc.subject Taklit tr_TR
dc.subject Modlar tr_TR
dc.subject Solfeggio tr_TR
dc.title Solfej eğitiminde kullanılması bakımından A. Adnan Saygun’un “toplu solfej II” kitabının metodolojik açıdan incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Methodologıcal evaluatıon of the book “comprehensġve solfeggġo II” by A. Adnan Saygun ın terms of ıts use ın sıght readıng educatıon tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Cumhuriyet Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID TR55660 tr_TR
dc.contributor.authorID TR34015 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 173 tr_TR
dc.identifier.endpage 182 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 1 Sayı 2 [11]
    Cilt 1' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster