DSpace@İnönü

Güzel sanatlar ve tasarım fakültesi ile konservatuvar öğrencilerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazıcı, Tarkan
dc.contributor.author Kılıç, Ilgım
dc.date.accessioned 2016-11-04T07:35:50Z
dc.date.available 2016-11-04T07:35:50Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Yazıcı, T. Kılıç, I. (2015). Güzel sanatlar ve tasarım fakültesi ile konservatuvar öğrencilerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. Cilt:5, Sayı:11, 79-88 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4955
dc.description İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. (2015). Cilt:5, Sayı:11, 79-88 ss. tr_TR
dc.description.abstract İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada, mesleki müzik eğitimi kapsamında İnönü Üniversitesine bağlı Devlet Konservatuvarı ile Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesinde (GSF) öğrenim görmekte olan 73 üniversite öğrencisinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumları belirlenmiş, tutumlarının çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmada, veri toplama aracı olarak Tufan ve Güdek (2008) tarafından geliştirilen “Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, çalışma grubunun müzik öğretmenliği mesleğine yönelik değer, sevgi ve genel tutumlarının yüksek düzeyde olduğu; cinsiyet, öğrenim görülen okul/bölüm, ailede müzik eğitimcisi olma durumu ve mesleğin tercih edilme nedeni değişkenlerinin, çalışma grubunun müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumları açısından anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract In this study where relational screening model has been used; from the point of professional music education, attitude of 73 university students from State Conservatory and Faculty of Fine Arts and Design under the body of İnönü University to profession of music teaching has been determined, and it's been examined if their attitude varies in terms of various variables. In the research, "Attitude Scale to Profession of Music Teaching" which was developed by Tufan and Güdek (2008) has been used as data collection tool. In consequence of research, it's been analyzed that study group has high values, sympathy and general attitude to profession of music teaching; that the variables of gender, educational school/department, the existence of a member of music teaching in a family and reason of preferability of profession exhibit a significant difference in terms of attitude of study group to profession of music teaching. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Müzik tr_TR
dc.subject Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi tr_TR
dc.subject Konservatuvar tr_TR
dc.subject Müzik Öğretmenliği tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Music tr_TR
dc.subject Faculty of Fine Arts and Design tr_TR
dc.subject Conservatory tr_TR
dc.subject Music Teaching tr_TR
dc.subject Attitude tr_TR
dc.title Güzel sanatlar ve tasarım fakültesi ile konservatuvar öğrencilerinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumları tr_TR
dc.title.alternative Attıtude of students ın facultıes of fıne arts and desıgn and the conservatorıes to professıon of musıc teachıng tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Dicle Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR187250 tr_TR
dc.contributor.authorID TR120300 tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 11 tr_TR
dc.identifier.startpage 79 tr_TR
dc.identifier.endpage 88 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster