Bu çalışmada görsel ile sürekli iç içe olan Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı öğretmen adayların görsel
okuryazarlıklarındaki “uygulama” tercihlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik Resim-İş Eğitimi
Anabilim Dalı öğretmen adaylarına açık uçlu soru sorularak elde edilen verilerin içerik analizi yapılması ile ortaya
çıkan görsel yazma tercihlerinin sınıflandırması yapılmıştır. Bu yolla oluşan sınıflandırmalar; yazmayı tercih
edenler (nasıl tasarlayacağının ifadesi, tasarıma ilişkin olumsuz yorum, tasarıma ilişkin olumsuz yargı, afiş
üzerinden fikir beyan etme, tasarıma ilişkin olumlu yorum, tasarıma ilişkin olumsuz yargı) ve çizimi tercih edenler
şeklindedir. Başlıkların nasıl oluşturulduğu, başlıkların açıklamaları ve alt başlıkların neler olduğu çalışmada
verilmiştir.
The aim of this study is to determine the practice preferences of visual literacy for prospective teachers in
Education of Art and Craft. For this purpose, visual writing choices classifications for the prospective teachers in
Education of Art and Craft is made by content analysis of the data collected with open ended questions. In this
way, formed classifications are made whether choosing to write (expressions of how to design, negative
comment on design, negative judgement related to design, expressing ideas about poster, positive comment on
design, positive judgement related to design) or choosing to draw. How are the classifications formed? what are
the explanations of classifications? and what are the sub classifications? are some of the critical questions that
were presented in this study.