DSpace@İnönü

Buji ateşlemeli bir motorun yakıt-hava oranı kontrolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Öztek, Mehmed Masum
dc.date.accessioned 2016-12-29T06:46:40Z
dc.date.available 2016-12-29T06:46:40Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Öztek, M. M. (2015). Buji ateşlemeli bir motorun yakıt-hava oranı kontrolü. İnönü Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. 1-63 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/5779
dc.description İnönü Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. 1-63 ss. tr_TR
dc.description.abstract Motorlarda yakıt-hava karışım oranını ideal değerinde tutacak bir kapalı çevrim denetim sisteminin oluşturulması, zararlı egzoz emisyonlarının azaltılması ve daha iyi motor performansı sağlanması açısından gereklidir. Yanmamış hidrokarbonları ve karbonmonoksiti aynı anda oksitleyip, nitrojen oksidin miktarını azaltan üç fonksiyonlu bir cihaz olan katalitik dönüştürücü, yakıt/hava oranının 0.068 (1/14.7) değerinden sapması durumunda neredeyse etkisiz hale gelir. Değişken zaman gecikmeli sistemler ve doğrusal olmayan sistem parametrelerini doğrusal hale getirerek sistemin performans ve robustluk arasında ideal bir nokta elde etmek için araştırmacılar çalışma yapmaktadır. Bu çalışmada buji ateşlemeli bir motorun yakıt-hava oranı kontrolü için ağırlıklı geometrik merkez temeline dayalı robust PI kontrolü, ağırlıklı geometrik merkez temeline dayalı kazanç programlamalı PI kontrolü ve referans ağırlığı ile kazanç programlamalı PI kontrol tasarımı yapılmıştır. Sonuç olarak buji ateşlemeli motor sisteminin PI algoritmalı yakıt-hava oranı kontrolü, Matlab/Simulink ortamında gerçekleştirilerek elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In engines, fuel / air mixture ratio to the creation of a closed loop control system to keep its ideal value, reducing harmful exhaust emissions and better engine performance is necessary to be provided. Unburned hydrocarbons, and the three-function device reduce the amount of nitrogen oxide, carbon monoxide simultaneously oxidizing catalytic converter, fuel-air ratio of 0.068 (1 / 14.7) in the event of deviations from almost becomes ineffective. Researchers to achieve an ideal spot from variable time delay systems linear and nonlinear systems by making parameters of the system's performance and reliability are working. In this study, spark ignition engine fuel / air ratio control based on the weighted geometric center base robust PI control, weighted geometric center-base earnings should schedule PI control programs and gain the reference weight PI controller design is made.As a result of spark ignition engine fuel air ratio control system PI algorithm with Matlab / Simulink it was evaluated results obtained by performing the environment. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.title Buji ateşlemeli bir motorun yakıt-hava oranı kontrolü tr_TR
dc.title.alternative Control of fuel-air ratio in a spark ignition engine tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 63 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster