DSpace Repository

Halkevlerinin halk eğitimindeki etkin rolü

Show simple item record

dc.contributor.author Ulukaya,Ülkü
dc.date.accessioned 2017-01-27T08:05:09Z
dc.date.available 2017-01-27T08:05:09Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Ulukaya,Ü. (2015). Halkevlerinin halk eğitimindeki etkin rolü. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-143 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/6034
dc.description 20.07.2017 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı; halkevlerinin halk eğitimine yaptığı katkıları ortaya koymaktır. Halkevlerinin etkililiğine dair Sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini çeşitli değişkenlere göre değerlendirmektir. İlk olarak, eğitimin tanımı, türleri ve önemi açıklanmıştır. Halk eğitiminin işlevleri özellikle eğitsel işlevi aktarılmıştır. Cumhuriyet dönemi halk eğitimi çalışmaları ve bu çalışmalar içerisinde önemi büyük olan halkevleri ve bu kurumun halk eğitimine katkıları açıklanmıştır. Halkevlerinin etkililiğine dair örneklemimizi Malatya Büyükşehir Belediye sınırlarında görev yapmakta olan 300 Sosyal Bilgiler oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla anket ve tutum ölçeği kullanılmıştır. Kişisel bilgilerle ilgili 3 soru ve halkevlerinin halk eğitimine katkılarına dair 21 ifade vardır. Öğrenci görüşlerini belirlemeye yönelik 20 ifade için "oldukça yeterli (1), yeterli (2), kısmen yeterli (3), yetersiz (4) ve oldukça yetersiz (5)" şeklinde 5'li seçenekler yer almaktadır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 20.00 paket programı kullanılmış, frekans(f) yüzde (%) ve verilerin homojen dağılıp dağılmadıklarına göre, t-testi ve varyans analizi (Anova) testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen görüşleri arasında cinsiyet ve mesleki kıdem ve mezun olunan okul türüne göre ise farklılaşma olup olmadığı tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study was to reveal the contributions of Community Centers to public education. The opinions of the social studies teachers were evaluated on the base of various parameters on the effectiveness of the Community Centers. Firstly, the definition, types and the importance of education were described. The functions of public education especially educational functions were transferred. Republican era of public education activities, in these activities community centers having greater importance and this institution's contributions to public education were described. Three hundred social studies teachers who are working in Malatya Metropolitan Municipality consists of the sample size of the research. Questionnaire and attitude scale was used in order to collect data. Three questions related to personal information and 21 statements related to contribution of community centers' to public education were located in the research questionnaires. To determine the views of students' twenty expressions which are five-point Likert-type (quite adequate "1", adequate "2", partially adequate "3", insufficient "4" and quite low "5") were located. For the analysis of data obtained 20.00 SPSS software package was used. Frequency (f) percentage (%) analyzes were used. Also t-test and analysis of variance (ANOVA) tests were used whether the data were distributed homogeneously or not. It is also tested that whether there is differentiation between teachers' views according to gender, seniority and the type of school that they graduated. There have been various proposals based on the results obtained from the research. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Sosyal Bilgiler tr_TR
dc.subject Halk eğitimi tr_TR
dc.subject Halkevleri tr_TR
dc.subject Education tr_TR
dc.subject Social Sciences tr_TR
dc.subject Public education tr_TR
dc.subject Community Centres tr_TR
dc.title Halkevlerinin halk eğitimindeki etkin rolü tr_TR
dc.title.alternative Active role in public education the community center tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 143 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record