DSpace@İnönü

İlköğretim matematik öğretmen adaylarının diziler ve seriler konusundaki hata ve kavram yanılgılarının tespit edilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dereli, Arzu Burcu
dc.date.accessioned 2017-01-27T12:52:01Z
dc.date.available 2017-01-27T12:52:01Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Dereli, A. B. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının diziler ve seriler konusundaki hata ve kavram yanılgılarının tespit edilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-68 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/6048
dc.description 02.11.2017 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Diziler ve Seriler konularındaki hata ve kavram yanılgılarını tespit etmektir. Bu çalışmaya Türkiye'nin Doğusundaki bir Üniversitenin, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı'nda öğrenim gören 97 öğrenci dahil edilmiştir. Çalışmaya alınan öğrencilere beş adet açık uçlu soru sorulmuştur. Sorulara verilen cevaplar Tamamen Doğru, Kısmen Doğru, Kavram Yanılgısı Var, Cevap Yok ve Yanlış Cevap bölümlerinden oluşan 5'li anlama ölçeğine göre incelenmiştir. Cinsiyete göre karşılaştırmalar yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, bazı sorularda fazla oranda kavram yanılgısına düştükleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca; Bazı sorularda kız öğrencilerin, bazı sorularda erkek öğrencilerin daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study, is to identify the errors and misconceptions of the Elemantary Mathematics Teacher Candidates' Related to the sequences and series. A total of 97 students in the in the Department of Elemantary Mathematics Teacher in the Faculty of Education at a university in the East of turkey enrolled this study. Five open-ended questions were asked to the 97 students in the study. The answers investigated by the scale consisted the following title: Completely True, True, Misconception, No Answer, False. The comparison has been given by gender. It is found that the students have a lot of misconception in some questions. Also; it is found that in some questions the female students and in some questions the male students have been more succesful. Some various suggestions has been given based on the obtained results. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Dizi tr_TR
dc.subject Seri tr_TR
dc.subject Kavram Yanılgısı tr_TR
dc.subject Matematik Öğretimi tr_TR
dc.subject Sequence tr_TR
dc.subject Series tr_TR
dc.subject Misconception tr_TR
dc.subject Mathematics education tr_TR
dc.title İlköğretim matematik öğretmen adaylarının diziler ve seriler konusundaki hata ve kavram yanılgılarının tespit edilmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 68 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster