DSpace@İnönü

Başlık için İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (MESNED) listeleme

Başlık için İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (MESNED) listeleme

Sırala: Sıra: Sonuçlar:

  • Aşlamacı, İbrahim (2014)
    Bu makalede Türkiye’nin İmam Hatip okullarının Pakistan medrese eğitim sistemiyle karşılaştırılıp, bu ülkede uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada görüşme, katılımlı gözlem ve doküman ...
  • Arslan, Mustafa (İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2010)
    Bu araştırmanın amacı: (1) Tobacyk’in uluslararası yaygınlığa sahip çalışmasından daha kapsam-lı, Türk toplumu ve Müslüman kültürüne uygun bir ölçek geliştirmek; (2) ölçeğin geçerlik ve güvenirli-ğini test etmek; (3) ...
  • Zengin, Fethullah (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2015)
    İslam Medeniyeti bir ilim medeniyetidir. İman eden her insanın eğitimini birincil vazife olarak gören Hz. Peygamber’in bu tutumu, tüm İslam tarihi boyunca pek çok eğitim kurumunun ve ortamının şekillenmesine kaynaklık ...
  • Karaalp, Cahit (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2018)
    Salât kavramı, çokanlamlı/lafzı müşterek bir kelime olup vahiy sürecinde ıstılahi anlamını kazanarak kavramlaşmış ve Türkçe’de namaz ibadetine indirgenerek anlam daralmasına uğramıştır. Salât kelimesinin ezdad ve müteradif ...
  • Arslan, Mustafa (İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010)
    Günümüzde modern toplumlar hızlı değişim süreçleri geçirmektedir. Bu süreçlerden birisi de kutsala dönüştür. Modern toplumlarda din yanında büyüsel eğilimlere ilgide artış söz konusudur. Bu durum sekülerleşme teorisi ...
  • GENÇDOĞAN, Ahmet (2020)
    Öz Hz. Peygamber’in vefatından sonra Müslüman toplumda dinin esasına dair, birtakım sebeplerle ortaya çıkan yeni problemlerin çözülebilmesi adına farklı yaklaşımlar geliştirilmiştir. Hz. Peygamber ve sahabenin dini yorumlama ...
  • ARSLAN MEÇİN, Buşra (2020)
    Öz Çalışmanın konusu on sekizinci yüzyılın sonlarında yaşayan ve Şeyhiyye eko-lünün kurucusu Şeyh Ahmed Ahsâî’nin Hurkulyâ âlemine ait düşünceleridir. Çalışma Şeyh Ahmed Ahsâî’nin, eserlerinde bir ara âlem olarak söz ...
  • Aydın, Atik (İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010)
    Taberî’nin Kur’an anlayışı muhatap ve dil merkezli bir anlayıştır. Ona göre hidayet ve yol göster-mek amacıyla inen Kur’an, muhatabını ve onun dilini her bakımdan esas almıştır. Bunun içindir ki Kur’an’ın ilk muhatapları ...
  • BOZKURT, Mustafa; KUYUCU, Mehmet (2020)
    Öz Deizm, inanç alanında öne sürdüğü iddialarını akıl ve bilimle temellendirmeye çalışan felsefi-dini bir akımdır. Bu akımda içindekilerle birlikte tüm âlemi mükemmel bir şekilde yaratan ama işleyişine müdahale etmeyen ...
  • Bilgin, Abdulcelil (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2018)
    Bu makalenin birincil hedefi, farklı meslek gruplarına mensup kişilere ve İlahiyat eğitimi alan öğrencilere Kur’an’ı tanıtmaktır. Bu çalışmaya göre Kur’an’ı tanımak, onu anlamaya katkı sağlamakla beraber kısmen farklı bir ...
  • Birsin, Mehmet; Ötegeçeli, Hatice (İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2019)
    Öz: Makale, başlangıçta altın günlerini modelleyerek başlayan, kurucularının “Elbirliği” olarak adlandırdığı ve zamanla araç, konut ve diğer gayr-i menkullerin satın alınması için finansman sağlayan ticari bir yapıya ...
  • BULUT, Hasan (2020)
    Öz Kur’ân-ı Kerîm, anlaşılmak ve uygulanmak amacıyla tüm insanlığa bir hidayet kaynağı olarak gönderilmiştir. Kur’ân’ın üzerinde durduğu konu veya kavramlar genel olarak kolay anlaşılır. Ancak bunlardan bir kısmının ...
  • Demirtaş, Yavuz; Kamiloğlu, Ramazan (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2017)
    Tasavvufî kurumların başında gelen tekke ve tarikatlar, tarih boyunca sosyo-kültürel çeşitlili-ğin korunabilmesine katkıda bulunmuş, hoşgörü ve kardeşlik gibi evrensel değerlerin yaşatılma-sında çok önemli fonksiyonlar ...
  • BAĞIŞ, Mehmet (2020)
    Öz Kur’ân ayetleri, İslam’ın ilk dönemlerinden itibaren yerine göre diğer ayetlerle, Hz. Peygamberin sünnetiyle, sahabe kavliyle ve bazen müfessirin kendi içtihadına göre tefsir edilmiştir. İlerleyen zaman içerisinde ...
  • Karaman, Fikret (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2017)
    Reenkarnasyon (reincarnation) Fransızca bir kavramdır. Yeniden bedelenme manasına gelmektedir. Bu sözcüğün Arapça dilindeki karşılığı ise “tenasuh” olarak ifade edilmiştir. İncarnation ise, yine bedenlenme anlamında, ...
  • Ürkmez, Ahmet (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    Hadis/Sünnet karşıtlığı, önceki yüzyıllarda olduğu gibi günümüzde de güncelliğini koruyan bir itikâdî ve amelî problemdir. Problemin teorik temelleri incelendiğinde, Hadis alanı bünyesindeki pek çok önemli başlığı ...
  • Polat, İsmail (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    Son birkaç asırdır pozitivist düşüncenin hâkim olduğu eğitim sistemleri, öğrencilerin zihinsel ve bedensel gelişimleri üzerine odaklanmış, onların iç dünyalarını besleyen ahlaki ve manevi gelişimlerini gözlenemeyen ve ...
  • Eyup, Halil (2015)
    Dealing with this subject bunting raiding literary investigations in Our cultural life of contemporary, has represented to this thread Diwan Tiger Ben Tulip Aekla, who got up to achieve and collected and discharged ...
  • Işık, Mustafa (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2017)
    İslam dininin en önemli kaynağı Kur’an, ikinci kaynağı ise Hz. Peygamber’in hadis/sünnetidir. Hadis kelimesi ‘haber’ anlamında da kullanılmaktadır. ‘Muhabirliğin anahtarı’ kabul edilen 5N1K’nın (Ne? Ne zaman? Nerede? ...
  • Turan, Mustafa (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    Felsefenin öznel yanına geldiğimizde ise coğrafi, dönemsel ve geçmiş yaşantıların insan prizmasından geçerek yansımasıdır. Bu duruma eleştiricilik adı verilmiştir. Eleştiri geçmiş filozofların düşüncelerinin olduğu gibi ...