DSpace@İnönü

Başlık için İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (MESNED) listeleme

Başlık için İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (MESNED) listeleme

Sırala: Sıra: Sonuçlar:

  • Aydın, Atik (İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010)
    Taberî’nin Kur’an anlayışı muhatap ve dil merkezli bir anlayıştır. Ona göre hidayet ve yol göster-mek amacıyla inen Kur’an, muhatabını ve onun dilini her bakımdan esas almıştır. Bunun içindir ki Kur’an’ın ilk muhatapları ...
  • BOZKURT, Mustafa; KUYUCU, Mehmet (2020)
    Öz Deizm, inanç alanında öne sürdüğü iddialarını akıl ve bilimle temellendirmeye çalışan felsefi-dini bir akımdır. Bu akımda içindekilerle birlikte tüm âlemi mükemmel bir şekilde yaratan ama işleyişine müdahale etmeyen ...
  • Bilgin, Abdulcelil (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2018)
    Bu makalenin birincil hedefi, farklı meslek gruplarına mensup kişilere ve İlahiyat eğitimi alan öğrencilere Kur’an’ı tanıtmaktır. Bu çalışmaya göre Kur’an’ı tanımak, onu anlamaya katkı sağlamakla beraber kısmen farklı bir ...
  • Birsin, Mehmet; Ötegeçeli, Hatice (İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2019)
    Öz: Makale, başlangıçta altın günlerini modelleyerek başlayan, kurucularının “Elbirliği” olarak adlandırdığı ve zamanla araç, konut ve diğer gayr-i menkullerin satın alınması için finansman sağlayan ticari bir yapıya ...
  • BULUT, Hasan (2020)
    Öz Kur’ân-ı Kerîm, anlaşılmak ve uygulanmak amacıyla tüm insanlığa bir hidayet kaynağı olarak gönderilmiştir. Kur’ân’ın üzerinde durduğu konu veya kavramlar genel olarak kolay anlaşılır. Ancak bunlardan bir kısmının ...
  • Demirtaş, Yavuz; Kamiloğlu, Ramazan (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2017)
    Tasavvufî kurumların başında gelen tekke ve tarikatlar, tarih boyunca sosyo-kültürel çeşitlili-ğin korunabilmesine katkıda bulunmuş, hoşgörü ve kardeşlik gibi evrensel değerlerin yaşatılma-sında çok önemli fonksiyonlar ...
  • BAĞIŞ, Mehmet (2020)
    Öz Kur’ân ayetleri, İslam’ın ilk dönemlerinden itibaren yerine göre diğer ayetlerle, Hz. Peygamberin sünnetiyle, sahabe kavliyle ve bazen müfessirin kendi içtihadına göre tefsir edilmiştir. İlerleyen zaman içerisinde ...
  • Karaman, Fikret (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2017)
    Reenkarnasyon (reincarnation) Fransızca bir kavramdır. Yeniden bedelenme manasına gelmektedir. Bu sözcüğün Arapça dilindeki karşılığı ise “tenasuh” olarak ifade edilmiştir. İncarnation ise, yine bedenlenme anlamında, ...
  • Ürkmez, Ahmet (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    Hadis/Sünnet karşıtlığı, önceki yüzyıllarda olduğu gibi günümüzde de güncelliğini koruyan bir itikâdî ve amelî problemdir. Problemin teorik temelleri incelendiğinde, Hadis alanı bünyesindeki pek çok önemli başlığı ...
  • Polat, İsmail (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    Son birkaç asırdır pozitivist düşüncenin hâkim olduğu eğitim sistemleri, öğrencilerin zihinsel ve bedensel gelişimleri üzerine odaklanmış, onların iç dünyalarını besleyen ahlaki ve manevi gelişimlerini gözlenemeyen ve ...
  • Eyup, Halil (2015)
    Dealing with this subject bunting raiding literary investigations in Our cultural life of contemporary, has represented to this thread Diwan Tiger Ben Tulip Aekla, who got up to achieve and collected and discharged ...
  • Işık, Mustafa (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2017)
    İslam dininin en önemli kaynağı Kur’an, ikinci kaynağı ise Hz. Peygamber’in hadis/sünnetidir. Hadis kelimesi ‘haber’ anlamında da kullanılmaktadır. ‘Muhabirliğin anahtarı’ kabul edilen 5N1K’nın (Ne? Ne zaman? Nerede? ...
  • Turan, Mustafa (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016)
    Felsefenin öznel yanına geldiğimizde ise coğrafi, dönemsel ve geçmiş yaşantıların insan prizmasından geçerek yansımasıdır. Bu duruma eleştiricilik adı verilmiştir. Eleştiri geçmiş filozofların düşüncelerinin olduğu gibi ...
  • Göğebakan, Yüksel (İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2010)
    İnsanların içe dönük duygusal gereksinimlerinin bir yansıması olarak teknolojik, ideolojik ve sosyolojik bir yapıya sahip olan kültür varlıkları, toplumun kendi içerisinde kurmuş olduğu ilişki, etki-leşim ve yapılanmanın ...
  • Uçar, Recep; Sayın, Gülşen (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2017)
    Bu araştırmada 1982-1995 yılları arasında Türkiye’de laikliğin dönüşümü bağlamında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin zorunlu dersler arasına alınışı ve ilk ve ortaöğretim kurumlarında din eğitimi uygulamalarına yansıması ...
  • MUTLU, Şefika; SAYIN, Gülşen (2020)
    Öz Türkiye’de bugüne kadar din eğitimine ilişkin pek çok bilimsel toplantı ve çalışma organize edilmiş-tir. Bu bilimsel toplantılarda alanda yaşanan gelişmeler yanı sıra din eğitimi ve öğretiminde var olan sorunlar ele ...
  • Türkmen, Sabri; Hassân, Temmâm (İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2015)
    Her milletin uygarlığı, o Milletin karakterinin gücü, kimliğinin rozeti, fikir ve tecrübelerinin hazinesi, nesillerinin önündeki yolu aydınlatan ışıklarıdır. Bu uygarlık birikimi ile büyüme gerçekleşir ve onun tecrübesi ...
  • Arslan, Mustafa (İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010)
    Sabri Ülgener’in meslek ahlakı ve ahilik kurumu hakkındaki değerlendirmelerinde, “dikotomik çözümlemeci yaklaşımı” kullandığı görülmektedir. Toplumdaki çeşitlilik ve etkileşimlerin yapısal çö-zümlemesini yapmak amacıyla ...
  • Gündüz, Turgay (İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010)
    Bu makalede, üstün zekâlı çocukların genel gelişim özellikleri yanında, ahlâk duygusu, ahlâkî muhakeme ve ahlâkî duyarlılık kavramları çerçevesinde ahlâk gelişimleri incelendi. Şimdiye kadar bu konuda Türkiye’de alan ...
  • Altunkaya, Mustafa (2014)
    Modern sonrası dönemde, tasavvuf/irfân geleneğinin ele alınarak bugünün sosyal ve siyasal hareketlerine etkisini konu alan araştırmalar yeni ve yetersizdir. Günümüzde gelişme eğilimindeki aşırılık (tatarruf) temayülleri ...