Bu makalede, üstün zekâlı çocukların genel gelişim özellikleri yanında, ahlâk duygusu, ahlâkî muhakeme ve ahlâkî duyarlılık kavramları çerçevesinde ahlâk gelişimleri incelendi. Şimdiye kadar bu konuda Türkiye’de alan araştırmalarına dayalı herhangi bir çalışmanın yapılmamış olması dolayısıyla Batı’da yapılmış literatür tarandı ve söz konusu araştırma sonuçlarından hareketle üstün zekâlı çocuk-ların ahlâk gelişimleri hakkında bazı tespitler yapıldı. Üstün zekâlı çocukların yaşıtlarına göre daha erken yaşlarda ahlâkî duyarlılık sergiledikleri, ahlâki yargı düzeylerinin daha üst seviyede gerçekleştiği ve daha yüksek ahlâkî potansiyele sahip oldukları tespit edildi. Çevrenin olumlu ya da olumsuz özellik-leriyle insanlığın hem faydasına hem de zararına olabilecek şekilde gelişme potansiyeline sahip olan bu üstün özelliklerin ancak dikkatli ve özenli bir eğitimle olumlu yönde geliştirilebileceği ifade edildi.
Moral Development and Education of Gifted Children- In this article, the concepts of moral sense, moral reasoning, moral judgment, and moral sensitivity in the context of moral development, as well as general developmental characteristics of gifted children were examined. For not having any empirical studies in Turkey heretofore in the field of moral education of gifted children the related literature in the West was reviewed and thus, moral education of gifted children was studied. It was concluded that gifted children show moral sensitivity earlier, gain high level moral reasoning, and they have higher moral promise than those of their age-peers. It was stated that these high level moral cha-racteristics, which may be used for the good of humanity or in a harmful way by the environmental influences, can be developed in a useful way only with a mindful and studious education.