DSpace@İnönü

Üstün zekâlı çocuklarda ahlâk gelişimi ve eğitimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gündüz, Turgay
dc.date.accessioned 2016-10-03T07:51:55Z
dc.date.available 2016-10-03T07:51:55Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Gündüz, T. (2010). Üstün zekâlı çocuklarda ahlâk gelişimi ve eğitimi. İ.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi Bahar 2010/ 1(1) 157-177 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://www.inonu.edu.tr/tr/cms/ifd/icerik/3335
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4632
dc.description İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi,1(1),2010-177-199 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu makalede, üstün zekâlı çocukların genel gelişim özellikleri yanında, ahlâk duygusu, ahlâkî muhakeme ve ahlâkî duyarlılık kavramları çerçevesinde ahlâk gelişimleri incelendi. Şimdiye kadar bu konuda Türkiye’de alan araştırmalarına dayalı herhangi bir çalışmanın yapılmamış olması dolayısıyla Batı’da yapılmış literatür tarandı ve söz konusu araştırma sonuçlarından hareketle üstün zekâlı çocuk-ların ahlâk gelişimleri hakkında bazı tespitler yapıldı. Üstün zekâlı çocukların yaşıtlarına göre daha erken yaşlarda ahlâkî duyarlılık sergiledikleri, ahlâki yargı düzeylerinin daha üst seviyede gerçekleştiği ve daha yüksek ahlâkî potansiyele sahip oldukları tespit edildi. Çevrenin olumlu ya da olumsuz özellik-leriyle insanlığın hem faydasına hem de zararına olabilecek şekilde gelişme potansiyeline sahip olan bu üstün özelliklerin ancak dikkatli ve özenli bir eğitimle olumlu yönde geliştirilebileceği ifade edildi. tr_TR
dc.description.abstract Moral Development and Education of Gifted Children- In this article, the concepts of moral sense, moral reasoning, moral judgment, and moral sensitivity in the context of moral development, as well as general developmental characteristics of gifted children were examined. For not having any empirical studies in Turkey heretofore in the field of moral education of gifted children the related literature in the West was reviewed and thus, moral education of gifted children was studied. It was concluded that gifted children show moral sensitivity earlier, gain high level moral reasoning, and they have higher moral promise than those of their age-peers. It was stated that these high level moral cha-racteristics, which may be used for the good of humanity or in a harmful way by the environmental influences, can be developed in a useful way only with a mindful and studious education. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Üstün zekâlı ve üstün yetenekli çocuklar tr_TR
dc.subject Ahlâk gelişimi tr_TR
dc.subject Ahlâkî duyarlılık tr_TR
dc.subject Ahlâkî muhakeme tr_TR
dc.subject Ahlâkî yargı tr_TR
dc.subject Ahlâk eğitimi tr_TR
dc.subject Gifted and talented children tr_TR
dc.subject Moral development tr_TR
dc.subject Moral sensitivity tr_TR
dc.subject Moral reasoning tr_TR
dc.subject Moral judgement tr_TR
dc.subject Moral education tr_TR
dc.title Üstün zekâlı çocuklarda ahlâk gelişimi ve eğitimi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR21790 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 157 tr_TR
dc.identifier.endpage 177 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 1 Sayı 1 [13]
    Cilt 1'e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster