DSpace@İnönü

2005-2014 yılları arasında üstün yeteneklilerin matematik eğitimi üzerine yapılan çalışmalar

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Nacar, Sema
dc.date.accessioned 2017-01-31T07:01:14Z
dc.date.available 2017-01-31T07:01:14Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Nacar, S. (2015). 2005-2014 yılları arasında üstün yeteneklilerin matematik eğitimi üzerine yapılan çalışmalar. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-112 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/6059
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-112 ss. tr_TR
dc.description.abstract Üstün yeteneklilerin matematik eğitimi konusunda ülkemizdeki araştırmacılara yol gösterecek yeterince kaynak bulunmamaktadır. Bu nedenle bu çalışmanın amacı Türkiye'de ve dünyada 2005-2014 seneleri içinde üstün yeteneklilerin matematik eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaları farklı alt amaçlara göre inceleyerek analiz etmektir. Bu amaçla 12 alt amaç oluşturulmuş ve bu alt amaçlara yönelik literatür taraması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi İnönü Üniversitesi Kütüphanesinin web sayfasından ulaşılabilen eğitim alanında çalışmaları içeren 3 veri tabanınından ve Yök Ulusal Tez Merkezi'nden ve Google Scholar'dan elde edilmiştir. Bu veri tabanlarından üstün yeteneklilerin matematik eğitimi ile ilgili 101 çalışma alınmış ve incelenmiştir. Bu amaçla incelenen 101 çalışma; çalışmaların türüne, yöntemine, örneklemine, kullanılan veri analiz tekniklerine, kullanılan dile, yapıldığı ülkelere, yurt içinde yapılanların yapıldığı bölgelere, yapıldığı yıla, dergilerin türleri ve tezlerin düzeylerine, elde edildiği veri tabanlarına, çalışmaların desenlerine ve çalışmaların amacına göre ayrı ayrı analiz edilmiştir. Verilerin analizleri sonucunda yurt dışında daha çok çalışma yapıldığı ve sonuçta daha çok makale yayınlandığı görülmüştür. Bu çalışmalarda nicel çalışma yönteminin daha fazla tercih edildiği, veri analiz yöntemi olarak en fazla t testi ve nitel analizin kullanıldığı anlaşılmıştır. Kullanılan dil olarak en fazla İngilizcenin tercih edildiği ve en çok Amerika'da çalışma yapıldığı saptanmıştır. Türkiye'de ise en fazla İç Anadolu ve Marmara bölgelerinde çalışma yapıldığı ve en fazla çalışmanın 2010 yılında üretildiği görülmüştür. Makalelerin büyük oranda hakemli dergilerde yayınlandığı, tezlerin birçoğunun doktora tezi olduğu ve en fazla ERIC veri tabanından çalışma elde edildiği izlenmiştir. Ayrıca nitel çalışmalarda en fazla durum çalışması, nicel çalışmalarda ise en fazla tarama çalışması gerçekleştirildiği görülmüştür. Karma çalışmalarda en fazla yakınsayan paralel yöntemlerin tercih edildiği ve amaç olarak en fazla matematik eğitiminin hedef alındığı görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract There are not enough sources in our country for the researchers studying mathematics education of gifted students. Therefore the purpose of this study is to analyze the studies about mathematics education of gifted students between 2004-2015 both in Turkey and the World in terms of sub aims of the studies. For this purpose, 12 sub aim category is formed and literature is screened according to those sub aims. The sample of the study encompasses 3 databases including educational studies from Inonu University e-Library, Higher Education Council National Thesis Center and Google Scholar. 101 studies were obtained from those sources and evaluated. All 101 studies were analyzed according to those criteria including the studies' type, sample, method, data analysis tecniques used, language, country, year, region, aims, designs, journal types, data bases and the levels of the thesis. At the end of data analysis it was observed that there are more foreign studies than national ones and more foreign articles are produced. Quantitative methods were preferred, t test and qualitative analysis was used as data analysis method. The most preferred language was English and America was the country where most of the studies were done. In Turkey, most of the studies were done in Central Anatolia and Marmara regions. The most productive year was 2010. Most of the studies were obtained from doctorate thesis and published in refereed journals. The most frequently used data base was ERIC. Additionally case studies were reported to be the mostly preferred qualitative study, and screening studies were the mostly encountered quantitative studies. In mixed studies convergent parallel methods were mostly used and the most frequent aim was mathematics education. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Üstün yetenekliler tr_TR
dc.subject Matematik eğitimi tr_TR
dc.subject Üstün yeteneklilerin matematik eğitimi tr_TR
dc.subject Gifted tr_TR
dc.subject Mathematics Education tr_TR
dc.subject Mathematics education of gifted students tr_TR
dc.title 2005-2014 yılları arasında üstün yeteneklilerin matematik eğitimi üzerine yapılan çalışmalar tr_TR
dc.title.alternative On the studies related to the mathematics education of the gifted between 2005-2014 tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR234952 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 112 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster