DSpace@İnönü

Okuduğunu anlama becerisinin ilköğretim ikinci kademe matematik dersindeki akademik başarıya etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Göktaş, Özlem
dc.date.accessioned 2017-02-14T12:20:24Z
dc.date.available 2017-02-14T12:20:24Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Göktaş, Ö. (2010). Okuduğunu anlama becerisinin ilköğretim ikinci kademe matematik dersindeki akademik başarıya etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-103 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/6237
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-103 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Okuduğunu Anlama Becerisinin İlköğretim İkinci Kademe Matematik Dersindeki Akademik Başarıya Etkisi'ni belirlemektir. Bu nedenle tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Malatya il merkezinde bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 71 resmi ilköğretim okulunun 6. sınıf öğrencileri, örneklemini ise farklı sosyoekonomik çevrelerdeki okullardan ?sistematik tesadüfî (katmanlı) örnekleme? yoluyla alınan 300 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla Okuduğunu Anlama Başarı Testi ile Matematik Başarı Testi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 16.0 paket programı kullanılmış; Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Becerisi ve Matematik başarısı arasındaki ilişkiyi tespit etmek için Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı hesaplanmış ayrıca Frekans (f), Yüzde (%) ve verilerin homojen dağılıp dağılmadıklarına göre, t test, Varyans Analizi (ANOVA), Mann-Whitney U, Kruskall Wallis H gibi anlamlılık testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri ile matematik başarıları arasında yükseğe yakın bir ilişki olduğu (R=0,68); Cinsiyetlerine ve kitap okuma sıklıklarına göre öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri arasında anlamlı bir farkın olmadığı, cinsiyetlerine ve kitap okuma sıklıklarına göre öğrencilerin matematik başarıları arasında anlamlı bir farkın olmadığı; öğrencilerin soru çözerken okuduğunu anlamada zorlanıp zorlanmama durumlarına ve okulun sosyo-ekonomik düzeyine göre okuduğunu anlama becerileri arasında anlamlı bir fark olduğu, yine öğrencilerin soru çözerken okuduğunu anlamada zorlanıp zorlanmama durumlarına ve okulun sosyo-ekonomik düzeyine göre matematik başarıları arasında anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to determine the effect of reading comprehension skill on the academic achievement in mathematics at the second stage of Primary School. Thus, this research is based on survey design. The population of research consists of students at the 6th grade at 71 state primary schools in Malatya. Its sample includes 300 students from schools at different socio-economical areas by selected using ?systematic random (stratified)? sampling method. Reading Comprehension Test and Mathematics Achievement Test were used for getting data for the research. SPSS 16.0 software programme was used for analysing the data. Pearson product-moment correlation coefficient was estimated in order to understand the relation between the skill of ?reading comprehension? and ? the mathematical achievement?. Furthermore, Frequency (f), Percentage (%), and t-test (t), the One-Way Analysis of Variance (ANOVA), Mann-Whitney U test, Kruskall Wallis H test (depending on the homogenity of the data) were used. At the end of the research, the results below were found: there was nearly high relation between the reading comprehension and mathematics achievement scores (r= 0,68); there was not a clear difference between reading comprehension scores according to gender variable and frequency of reading a book, and there was not a clear difference between mathematics achievement scores according to gender variable and frequency of reading a book. There was a clear difference between reading comprehension scores according to whether they have difficulty or not and the school?s socio-economical features, and there was a clear difference between mathematics achievement scores according to whether they have had difficulty of understanding what they read and the school?s socio-economical features. There have been variable suggestions from the results of the research. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okuduğunu Anlama tr_TR
dc.subject Matematik Başarısı tr_TR
dc.subject Sonucu Görmeye Dönük Değerlendirme tr_TR
dc.subject İlköğretim Altıncı Sınıf tr_TR
dc.subject Reading comprehension tr_TR
dc.subject Mathematics achievement tr_TR
dc.subject Summative evaluation tr_TR
dc.subject 6th grade of the Primary School tr_TR
dc.title Okuduğunu anlama becerisinin ilköğretim ikinci kademe matematik dersindeki akademik başarıya etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of reading comprehension skill on students' academic achievement in mathematics lesson at the second stage of primary school tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 103 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster