DSpace Repository

100 temel eserde 6, 7 ve 8. sınıflar için önerilen ortak kitaplar üzerine bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Doğan, Bahar
dc.date.accessioned 2017-02-14T12:37:49Z
dc.date.available 2017-02-14T12:37:49Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Doğan, B. (2011). 100 temel eserde 6, 7 ve 8. sınıflar için önerilen ortak kitaplar üzerine bir araştırma. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-372 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/6239
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-372 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada Millî Eğitim Bakanlığı tarafından ilköğretim öğrencileri için tavsiye edilen ?100 Temel Eser?de yer alan çocuk hikâyeleri ve romanlarının eleştirel bir gözle değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamında amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklem kullanılarak 100 Temel Eserden Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuz Kitaplarında (MEB) 6, 7 ve 8. sınıflarda ortak önerilen hikâye ve roman türünde 10 (on) eser örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmada verilerin analizi için betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Eserler, önceden araştırmacı tarafından belirlenen ölçütler ve hikâye/roman çözümlemeleri ışığında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda söz konusu eserlerden beşinin (Hep O Şarkı ve Barbaros Hayrettin Geliyor, İnsan Ne ile Yaşar, Dede Korkut Hikâyeleri, Mesnevi'den Hikâyeler) çocuk edebiyatı kitaplarında yer alan biçim, içerik özelliklerine ve programda yer alan genel amaçlar ile okuma metinlerinde bulunması gereken özelliklere uygun olmadığı tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract In this study, evaluating aimed to was children tales and novels from the ?100 Basic Works? in a critical way, which are suggested by the National Educational Ministry for the primary education. For this reason survey model is used. Within the scope of this research, with the help of the sample criteria method, which is one of the teleological sampling methods, 10 basic works including tales and novels are chosen as samples from the ?100 Basic Works?, which are suggested as common books for the 6th, 7th, and 8th claSSes in Turkish course teachers guidebook. For the analysis of the datas, descriptive analysis method is used. Selected works are evaluated by means of researcher?s predetermined questions and information obtained from the tale/novel analysis. At the end of the research it is determined that, five books (Hep O Şarkı, Insan Ne ile Yasar, Barbaros Hayrettin Geliyor, Dede Korkut Hikayeleri and Mesnevi?den Hikyeler) from selected works are not properly written, when style and content propertiers of children?s literature are taken into consideration. Morover, these two works is not compatible with the general purpose of the ?100 Basic Works? and the properties of a reading text that should have. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject 100 Temel Eser tr_TR
dc.subject Tutarlılık tr_TR
dc.subject İlköğretim Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuz Kitabı tr_TR
dc.title 100 temel eserde 6, 7 ve 8. sınıflar için önerilen ortak kitaplar üzerine bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative A research on common books suggested for the 6th, 7th and 8th classes in the 100 basic works tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR58868 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 372 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record